NERV Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Bygde en PC for mange mange år siden og kunne tenke meg å bygge en ny nå. Hva kan brukes fra den gamle PC'n? Jeg har et stort Chieftec kabinett med en 400 strømforsyning. Det er en P4 2GHz med PC 2xxx ram. Jeg har 4 IDE HD'r, men ønsker å sette inn en til. Har et PCI IDE controllerkort. Det jeg bruker PC'n til er stort sett internett og laste ned film og musikk samt noe videoredigering. Hva burde jeg se etter? Endret 29. september 2006 av NERV Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Du kan jo bruke kabinett og HDene og muligens strømfosyning Lenke til kommentar
tundra Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 ikke for å pirke, men det kan da umulig være mange mange år siden du bygde en pc med slike specs? Lenke til kommentar
NERV Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Du kan jo bruke kabinett og HDene og muligens strømfosyning 6900426[/snapback] Så det er ikke nye kabinetter til de nye prosessorene/hovedkortene? Lenke til kommentar
NERV Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 ikke for å pirke, men det kan da umulig være mange mange år siden du bygde en pc med slike specs? 6900436[/snapback] Hadde den PC'n når jeg traff kona, så i hvertfall 3 år ... Hovedkortet har USB 1.0 med mulihet til å oppgradere til 2.0, så den er ikke fersk. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hei! Du bør kjøpe en ny harddisk til operativsystem (for eksempel 300GB WD 7200rpm), og så kjører du resten av diskene i tillegg. Om du ikke skal spille, så kan du kjøpe et billig skjermkort, og strømforsyningen kan nok benyttes. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 ikke for å pirke, men det kan da umulig være mange mange år siden du bygde en pc med slike specs? 6900436[/snapback] Jeg kjøpte min P4 2.53GHz for nesten 4 år siden, så det kan vel stemme? Rart hvor godt pc'n henger med enda. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 vil ikke si at 4 år er mange mange år, men hvordan man ser på akkurat det avhenger vel av hvor mange år man har levd kanskje *føle seg gammel* Lenke til kommentar
NERV Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Ok, fant ut at det var et problem med det gamle hovedkortet mitt så trenger en ny PC. Kan noen foreslå et hovedkort, prosessor og ram. Jeg vil kjøre 5 p-ata harddisker så hovedkortet må ha 2 P-Ata slotter. Jeg kommer til å bruke gammel strømforsyning og kabinett så jeg vil ikke ha S-ata ledninger. Jeg vet ikke betegnelsene på de nye prosessorene, da jeg holdt på var det Pentium og Celeron (holder meg til Intel). Trenger en helt grei prosessor, ikke noe råskinn. Må man bytte til PCI express skjermkort? Har et gammelt AGP nå. Hvis det ikke kan brukes og det ikke er et onboard skjemkort på hovedkortet trenger jeg det også. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå