Gå til innhold

amdxp2000 vs celeron 1700 :)

airguard

Anbefalte innlegg

ja !

bytta ut amd hovekortet og amd cpuen (xp2000) med et intel hovekort (533) og en celeron 1700.

jeg fikk 10200 med amd systemet.

Med celeron systemet fikk jeg 8200 (overklokket til ca. 1.9)

siden dette ikke er synbart i spill, så synes jeg at et så sikkert og stablilt system som intel er saken for øyeblikket.

***** greit ikke noen via drivere, ikke noe problemer med creative kort, ikke noe brenner tull :grin:

yeah intel rules.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpte du dårlige CPU enn det du hadde? En Athlon XP2000+ (1.66 Ghz) er jo langt raskere enn Celeron 1.7 Ghz

For et par dager siden leste jeg et review der Athlon XP2000+ denger en Celeron 2.0 Ghz @ 3.0 Ghz i 80% av benchmarkene. Skal prøve å finne linken

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-30 23:46 ]

Lenke til kommentar

du er gal,celeron er noe av det mest ræva man kan kjøpe i dag.Har bygd tre amd systemer null problemer,riktignok så var to nforce og et kt400 men aldri hatt problemer med verken via drivere eller annet tull har hatt problemer med via da riktignok det jeg sitter på nå gammelt slot 1 hovedkort med via chipset nyeste agp drivere funker ikke bare fukker opp skjermkortet,kortet ender nok på dynga etter jul.Skulle gjerne hatt amd men er så lut lei papir lanseringer og utsetninger av hammer,så neste oppgradering blir vel granite bay med 3 giga p4,intel ruler for tiden ja man kan trygt si amd ligger litt etter.

Uansett kast den celeron og kjøp deg heller en p4 2.4/2.53 giga og klokk i vei.

Lenke til kommentar

Jeg trur gutten har misforstått litt her jeg. Det er ikke meninga å ha nærmest 0 i 3DMark, men så høyt som mulig! :lol:

Neida, men jeg ville nok satt inn AMD`n igjen hadde jeg vært deg. Hvis det var en P4 istedenfor den råtne Celeronen så skulle jeg vært litt enig med deg.

Lenke til kommentar

http://www.hexus.net/review.php?review=443

Celeron 2GHz @ 3.1GHz har her ligger gjennomgående mellom en 2.26 og en 2.8GHz P4 - XP1600 er inn i nærheten engang (samme med den uklokka celeronen).

Personlig synes jeg en P4 2.4BGHz @ 3GHz må være et bedre kjøp men å avskrive en celeron @ 3GHz+ som "elendig" (prisen tatt i betraktning) er upresist.

En [email protected] derimot er jo en annen historie. Lyspunktet her er at man allrede er på s478-platformen, og en skikkelig P4 starter på ca 1500kr og med litt "justeringer i BIOS" gir det deg solid ytelse :smile:

Lenke til kommentar

Som en som har brukt lange netter på å løse småproblemer med AMD system kan jeg faktisk forstå fyren, han kan med letthet kjøpe en P4 når 3.06 versjonen blir overkommelig. Hyperthreading ser utrolig spennende ut, særlig for oss som bruker CPU krevende applikasjoner parallelt med annet arbeid. Ingenting er mer irriterende enn USB porter som ikke funker 100%, evige kompatibilitetsproblemer med lydkort, HDer som ikke funker med kontroller og andre små ting som gjør at funksjoner i windows ikke funker 100%. Blant annet hadde jeg problemer med endel av disse effektene som finnes i windows, det skurret i høytaleren hver gang jeg høyreklikket på filer fordi det var skyggeeffekt på denne boksen. Disse problemene forsvant etter at jeg byttet til Intel CPU(P4) og Intel Chipset, samme skjermkort, lydkort, HDer etc.

Dog er dette muligens ikke direkte AMDs feil, men de som lager chipsettene, dog burde AMD være bedre med å kvalitetssikre disse. Jeg sier ikke at det ikke finnes problemer med Intel systemer, tvert i mot, men det virker som om disse er mer sjeldne.

Lenke til kommentar

Ja det høres litt rart ut men min hensikt var og få en stabil maskin som var nærmest støyfri.

Dessuten uten og tape alt for mye i ytelse.

Det jeg poengterer er at ytelses forskjellen er minimal med tanke på hva du ser på skjermen.

På tester virker dette mye men i realiteten er det ikke så værst.

Er litt lei AMD problemene jeg har hatt før, småfeil og dill.

Men AMD er konge når det gjelder ytelse.

jeg har jo dessuten muligheten til en P4 senere hvis jeg vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...