Gå til innhold

Beste AGPkort til 2-3000kr?

ErlendRU

Anbefalte innlegg

Mitt fantastiske Radeon 9800pro tok kvelden her en gang i sommer, så nå er jeg på utkikk etter et nytt kort.. Har ikke tenkt til å skifte hovedkort og resten av pcen med det første, så det blir AGP.. Har sett litt på 7800GS, som virker ganske bra. Også har jeg alltid drømt om, siden det kom, et radeon x850xt pe.. Men det siste finner jeg lissom ikke noe pris på..

Noen som har noen andre forslag eller noen brae priser elns? Max er 3000, men ideelt er vel 2000-2500 elns.. Spiller en del nye spill og ser på filmer og sånt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at X850XT PE ikke støtter ekte HDR eller Shader Model 3.0 - noe 7800GS gjør, vil jeg anbefale deg 7800GS. :)

Ifølge prisguiden koster X850XT PE rundt 3500,- der prisguiden finner en pris, men vil tro du skal finne brukte kort langt billigere om ikke en del billigere enn 3500,- i butikker prisguiden ikke leter blandt. 7800GS koster jo nå ned i 2200,-. Vil du ha noe som overgår vanlig 7800GS kan du ta en titt på Gainwards Bliss 512-kort. Disse er utstyrt med 7800GT-kjerner som har flere pixel- og vertexpipelines. Gainward Bliss finnes også i en plussutgave, da med 7900GT-kjerne. Men Blisskortene koster jo en god del mer enn vanlig 7800GS.

Lenke til kommentar
7800Gs er det beste valget. Er nyare enn x850xt pe og har fleire funksjonar slik som HDR og SM3.0.

6900234[/snapback]

Ja var det jeg regnet med.. https://prisguiden.no/product.php?productId=41017.. blei interessert i det jeg..

6900252[/snapback]

Du vil bli fornøyd med det der kortet ja. Du vil merke veldig stor forskjel i forhold til ditt 9800pro.

6900271[/snapback]

Ja det håper jeg da..^^

Jeg regner med at min maskinvare drar det kortet helt fint? Se profil..

edit: ser nå at jeg må oppdatere profilen litt.. CPUen er ikke boxed lenger, og diverse nye harddisker og dvdbrenner og litt forskjellig er på plass..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

6900307[/snapback]

Vil tro din A64 3500+ skal dra 7800GS XT ja.

Jeg har socket 754 A64 3400+, og har et 7900GT. Jeg merket stor forkjell mellom X800PRO og 7900GT selv om prosessoren min begynner å dra på årene :)

Lenke til kommentar

6900307[/snapback]

Vil tro din A64 3500+ skal dra 7800GS XT ja.

Jeg har socket 754 A64 3400+, og har et 7900GT. Jeg merket stor forkjell mellom X800PRO og 7900GT selv om prosessoren min begynner å dra på årene :)

6900326[/snapback]

Ja regner da med at det skal gå bra.. Har tenkt til å klokke den igjen også, forrige gang fikk jeg den opp til 2,6 med boxed kjøleren..

edit: Noen som har noen mål på kortet? Ser ganske stort ut, og jeg har ikke såå veldig mye plass i kabinettet..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Eneste forskjellen er klokkefrekvensene; 375/1200 MHz vs. 440/1300 MHz.

Ellers er antallet pixel- og vertexpipelines likt, samme med bussbredden på minne, etc.

Hvorvidt de ekstra 500,- for et XT-kort er verdt den lille overklokken får du bedømme selv. Vet ikke noe håndfast om ytelsesforskjellen dette utgjør, men regner med rundt 10 FPS :)

Eventuelt kan du jo kjøpe en bedre kjøler du bytter ut på det Club3D-kortet, og klokke selv.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Eneste forskjellen er klokkefrekvensene; 375/1200 MHz vs. 440/1300 MHz.

Ellers er antallet pixel- og vertexpipelines likt, samme med bussbredden på minne, etc.

Hvorvidt de ekstra 500,- for et XT-kort er verdt den lille overklokken får du bedømme selv. Vet ikke noe håndfast om ytelsesforskjellen dette utgjør, men regner med rundt 10 FPS :)

Eventuelt kan du jo kjøpe en bedre kjøler du bytter ut på det Club3D-kortet, og klokke selv.

6905617[/snapback]

Ja, må se litt etterhvert.. Har ikke så mye penger at det gjør noe nå..

Lenke til kommentar
Sikker på at du ikkje vil bytte hovedkort og da, skjermkort og hovedkort med pcie bli billigare enn agp...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313484

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320722

2150 for nytt hovedkort og x1900gt som banker 7800gs...

6917108[/snapback]

Ja det er jeg sikker på.. Jeg har ikke sååå sinnsykt høye krav at det gjør noe, skal bare spille de nyeste spillene med bra grafikk jeg, og det regner jeg med at det jeg har linka til gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...