Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fyrser i Oppstar av Windows LØST (ellr no sånt)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har drive med litt av hvert med disken.

Ut fra den gamle og inn i den ny. Har du forandret jumper settings eller ikke ?

Monterte du disken tilbake på den gamle maskin som det var før du tok den ut ?

For at den fungerte sist , som du skriver under post nr:3.

Så se litt på det igjen og i tillegg se at du kan komme i bios på den gamle.

Lenke til kommentar

du har ikke tilfeldigvis installert non brannmur eller antivirus i det siste?? eller installert noe siden sist du startet på nytt?? hvis du har det ville jeg prøvd å få startet win i sikkerhets modus.. (taste F8 føre du ser boot screen til win) og avinstallert det siste du la inn.. kan være en løsning.. og hvis det er døden å få levert prosjektet ville jeg satt inn disken fra maskinen på celeron maskina og hentet det ut...

Lenke til kommentar
du har ikke tilfeldigvis installert non brannmur eller antivirus i det siste?? eller installert noe siden sist du startet på nytt?? hvis du har det ville jeg prøvd å få startet win i sikkerhets modus.. (taste F8 føre du ser boot screen til win) og avinstallert det siste du la inn.. kan være en løsning.. og hvis det er døden å få levert prosjektet ville jeg satt inn disken fra maskinen på celeron maskina og hentet det ut...

6901242[/snapback]

Har kun sletta ting i det siste. Hadde systemkræsj for en kort tid tilbake. Sletta Norton.(som var problemet) Husker plutselig nå at jeg installerte noen oppdateringer fra Microsoft igår kveld før jeg la meg. Det kom opp idag på morgenen, men da tenkte jeg at det var en bugg eller no, og restarta. Alt funka fint. Kom hjem idag og det funka ikke.

Har prøvd å starte i sikkerhetsmodus, men det skjer kun det sammen. :cry:

Jeg viser fingern til prosjektet, kan alltids overtale læreren til å gi meg en uke eller to ekstra (hvis ikke gir jeg f i en 1er.

Noen flere ideer?

Lenke til kommentar
ok....for søke på googel om folk mvet noe mer enn det som e her

6903540[/snapback]

Det har blitt skrevet mye i de postene du har postet.Men,med svert lite informasjon om dine 2 maskiner.

Jeg er usikker på hvem maskin du trenger hjelp til.Det hadde hvert fint om du hadde postet alt om din maskinvare.Spessielt hva slags hardisker du har.Og eksakt evntuelt hva som står på dine feilmeldinger.

Mitt inntrykk er at du roter veldig med de hardiskene dine. :)

Sjekk denne posten.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg var utydelig :blush: . Tar det fra begynnelsen av:

Problem på min hoved PC (pentium D og bla bla bla står i profil)

NÅr jeg i dag kom hjem fra skolen og skrudde på pcn stoppa den opp da den kom til "Windows is starting up" bildet, frøys den. Musa funker, men den kommer ingen vei. Dette er på min Seagate 60gig HDD. Har prøvs å komme inn i sikkerhetsmodus, men da skjer det samme.

Problemet oppstod først i dag morges. (instalerte oppdateringer i gåkveld)

Hadde problemer med å komme inn på My Document, my computer O.L tidligere i uken (i første innlegg er det en link til tråden på denne tråden. Ble anbefalt av Effiakan og ta System Resore, og slik gjorde jeg. Problem fikset helt frem til i dag, da jeg ikke engang klarer å komme inn i Windows.

I skrivende stund:

Jeg har koblet til min Seagate HDD til Celeron PCn jeg sitter på nå. (altså: Hdd(master). 1: WD 40 gig. fra PC2 (celeron) HDD(slave). 2: Seagate 60gig fra Hoved PC. Se i profil hvis dere ikke forstår.)

Begge funker. Utenom at når jeg skal inn på Seagate HDDen (lokal Disk (D:), og inn på Mine Mitt navs dokumenter (eksempel: Geirs Documents) Det står at det er Access Denied (altså jeg kan ikke hente ut mitt prosjekt)

Spørsm¨l til dere på forumet:

1. Hva kan problemet med at jeg ikke kommer inn i Windows på min Hoved PC?? (pentium D) NOen som vet noen løsniger på problemet?

2. Hvorfor er Access Denied når jeg skal gå inn på "mitt navns" dokumenter? (når Seaget er slaver på PC2

Håper jeg var tydelig nok nå. Tussentakk for hjelp på forhånd!

Håper dere kan hjelpe nå!:)

mvh Zaimmer

Lenke til kommentar

Hva slags Os er installert på maskinen?sp1?

Når det gjelder hardiskene..Skal du montere ide ribbon kontakten som er blå ned i blå(primary ide) i den andre "enden" er det en grå og en svart.Den grå kontakten skal i kontakten til master hardisken(som du også har jumpret til master) og den svarte skal til den andre hardisken(som du har jumpret til slave).

I allefall er det slik på deluxe hk.

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

har du testa noen av de andre komponentene? ramproblemer pleier å forårsake frysing. det kan også være andre ting. gå over alt i maskina å sjekk at alle kabler er kobla rett. skader ikke å testa med en annen psu heller.

en annen ting du kan gjøre er å putte inn en annen disk og så installere windows på nytt. frysing kan være så mangt nemlig. sjekk temperaturer også, støv og annen dritt gjør kjøling gradvis dårligere, som kan føre til problemer når maskina blir stressa

Lenke til kommentar

Når det gjelder hardiskene..Skal du montere  ide ribbon kontakten som er blå ned i blå(primary ide) i den andre "enden" er det en grå og en svart.Den grå kontakten skal i kontakten til master hardisken(som du også har jumpret til master) og den svarte skal til den andre hardisken(som du har jumpret til slave).

6905835[/snapback]

Har jumpet. Har Win XP SP2. Jeg fik igår kveld begge diskene til å funke, men kom ikke inn på filer på min Seagate Baracud 60gig Disk.

Lenke til kommentar

Når det gjelder hardiskene..Skal du montere  ide ribbon kontakten som er blå ned i blå(primary ide) i den andre "enden" er det en grå og en svart.Den grå kontakten skal i kontakten til master hardisken(som du også har jumpret til master) og den svarte skal til den andre hardisken(som du har jumpret til slave).

6905835[/snapback]

Har jumpet. Har Win XP SP2. Jeg fik igår kveld begge diskene til å funke, men kom ikke inn på filer på min Seagate Baracud 60gig Disk.

6906824[/snapback]

En idee.Hvis du høyreklikker på den hardisken,velger egenskaper,fra mappene velger deing og så velger dele rot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...