phex Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Går på media og kommunikasjon og har fått beskjed om å kjøpe et SD-minnekort og en minnepenn. Har sett på Corsair Flash Voyager 1 GB og TwinMOS Secure Digital Ultra-X 150X 1GB. Er den minnepennen og det minnekortet et bra kjøp? Har dere eventuelt en annen minnepenn og/eller minnkort å anbefale? Takk! Endret 20. september 2006 av phex Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har selv Corsair Flash Voyager 1 GB. Kan anbefale den. Rask og pålitelig. Lenke til kommentar
AreMS Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har Corsair sin 2Gb og den er veldig god. Gummien rundt den beskytter også godt. Lenke til kommentar
phex Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Ok, da går jeg for Corsair minnepennen. Men hva med minnekortet? Endret 20. september 2006 av phex Lenke til kommentar
AreMS Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Vet ikke noe om minnekortet, men fant en test av minne pennen her på hardware : Minnepenn test Corsair sin ble testvinner og fikk 6 simley's Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Sikkert godt det minnekortet. Kjent produsent og god hastighet. Lenke til kommentar
phex Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Takk begge to. Da legger jeg inn en bestilling på minnepennen og minnekortet etter skolen Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Corsair Flash Voyager kan jeg absolutt anbefale. Flotte, raske og solide USB-penner. TwinMos har på sin side kun 1 års garanti på sine minnekort, og er så og si alltid billigere på sine raskeste minnekort i forhold til f.eks Kingston sine tregeste minnekort. Kingston gir derimot livstidsgaranti, og Corsair gir fra 3 år til 10 års garanti. Skal du bruke minnekortet i ett digitalkamera, og du kommer til å ta dels viktige bilder, ikke kjøp TwinMos. Skal det derimot brukes i en MP3-spiller eller PDA kun for å få plass til MP3-filer du uansett kan erstatte, kjør i vei. Lenke til kommentar
phex Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Skal du bruke minnekortet i ett digitalkamera, og du kommer til å ta dels viktige bilder, ikke kjøp TwinMos. Skal det derimot brukes i en MP3-spiller eller PDA kun for å få plass til MP3-filer du uansett kan erstatte, kjør i vei. 6906378[/snapback] Skal egentlig bruke minnekortet i et digitalkamera, men skal ikke ta bilde av ting som er veldig veldig viktige. Skal ikke ta familiebilder og sånn, som er vanskelig å få tatt om igjen. Skal bruke minnekortet til media og kommunikasjon linjen jeg går på, og de fleste bildene er ikke så vanskelig å få tatt om igjen. Dessuten kommer jeg nok til å tømme kortet hver dag så tror det skal gå bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå