JoKr Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) er skjermen bra? og hvor varm blir den? og hvor blir den varm? 6900051[/snapback] skjermen er meget god, om du vil ha glossy eller non-glossy varier litt. glossy har en tendens til å reflektere en del av bakgrunnen hvis lyset treffer feil, men det er en smakssak. Hvis omgivelsene tillater det, liker jeg glossy bedre, for kontrast og farger får en liten boost, akkurat som jeg liker den sorte rammen rundt skjermen bedre, for jeg syns farge fremtoningen på lcd skjermer blir bedre enn hvis det er en hvit, grå eller sølv farget ramme. Varme var et problem på de tidlige modellene, den ene macbook pro som jeg holdt på med var ubehagelig å ha på fanget, men den ordinere macbooken var ikke så slem, de blir jo alltid litt varme, men alle dual core maskiner har samme cpu nesten, så jeg ville tro det var et fett om varmeutvikling. Eneste du skal tenke på , er at macen er såpass tynn at varmen ledes bedre ut til kabinettet virker det som, mot en tjuk jævel av en laptop som har plass til mere luft innvendig. edit: ble litt ivrig med quote knappen Endret 20. september 2006 av JoKr Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 takker også for hjelp 6900051[/snapback] skjermen er meget god, om du vil ha glossy eller non-glossy varier litt. glossy har en tendens til å reflektere en del av bakgrunnen hvis lyset treffer feil, men det er en smakssak. Hvis omgivelsene tillater det, liker jeg glossy bedre, for kontrast og farger får en liten boost, akkurat som jeg liker den sorte rammen rundt skjermen bedre, for jeg syns farge fremtoningen på lcd skjermer blir bedre enn hvis det er en hvit, grå eller sølv farget ramme. Varme var et problem på de tidlige modellene, den ene macbook pro som jeg holdt på med var ubehagelig å ha på fanget, men den ordinere macbooken var ikke så slem, de blir jo alltid litt varme, men alle dual core maskiner har samme cpu nesten, så jeg ville tro det var et fett om varmeutvikling. Eneste du skal tenke på , er at macen er såpass tynn at varmen ledes bedre ut til kabinettet virker det som, mot en tjuk jævel av en laptop som har plass til mere luft innvendig. 6900097[/snapback] det er vel ikke my varme på håndleddstøtta? skal jo være behaglig å skrive på den. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 De er meget behagelig å skrive på, som sammenligningsgrunnlag trekker jeg frem den gode type compaq evo og ibm t-serie som også gode tastatur på laptop. Det er ikke varmeproblem på håndleddsstøtten. Men ingen av tingene relateres til om du skal ha mac eller pc, dine spm går jo mere på kjøpshjelp til den modellen (macbook) virker det til, så jeg foreslår du leser noen tester (med fordel noen som har review av de nye modellene etter varme fix). justgoogleit Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg bruker både mac og pc. Hvis du er usikker så er nok pc det beste valget. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 er det noen her som har macbook? som kan si hvor bra den egentelig er og hva ulempene er? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Se på designet til macen da, du finner ikke finere "windows pcer". OSX er utrolig bra og lettfattelig. Om du noen gang skulle angre på OSX (noe du ikke kommer til å gjøre) Er det bare å installere windows XP, så har du en helt vanlig "windows pc". Les guiden til mac OSX her : http://www.apple.com/support/mac101/ Jeg skal kjøpe meg ny maskin snart, og da blir det mac ! Endret 20. september 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå