Gå til innhold

macbook eller pc? fort! haster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overskiften er litt fustrerende.... for macbook er en pc :p

Hehe... ville ha bytta ut overskrifta litt...

*mac eller windows kunne du skrevet* :)

 

viss du skal game mye så er vanlig pc med windows en klar fordel, til skolebruk er mac en fin ting, men det er linux også, viss de ikke krever at du bruker kontoen din i ad....

I mac har du muligheten til microsoft office. I linux kan du bruke open office som jeg bruker på min windows maskin rett og slett for jeg trives bedre med det programmet :)

Det leser alle filer fra microsoft office, og du kan lagre filer i de filformatene :)

 

Skal du ha trådløst er støtten svært dårlig i linux i allefall...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mulighet for spill tar du pc...

6899730[/snapback]

 

Ja det er sant men jeg hakke tenkt til å spille så my. bare littegrann når jeg kjeder meg og i pausene. tenker på spill som sims og slike spill.

6899769[/snapback]

og slike? mener du spill som krever litt kraftig grafikk?

I så fall vill windows være en fordel. En del spill har kommet i egne utgaver til mac :)

Og linux kan emulere de fleste nyere spill, men det krever en del av maskinen :(

 

mac og pc er 2 forskjellige ting:P

PC = Personal computer

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mulighet for spill tar du pc...

6899730[/snapback]

 

Ja det er sant men jeg hakke tenkt til å spille så my. bare littegrann når jeg kjeder meg og i pausene. tenker på spill som sims og slike spill.

6899769[/snapback]

og slike? mener du spill som krever litt kraftig grafikk?

I så fall vill windows være en fordel. En del spill har kommet i egne utgaver til mac :)

Og linux kan emulere de fleste nyere spill, men det krever en del av maskinen :(

6899798[/snapback]

 

av slike spille er spill som ikke er så store. sims og lignende spill. macbook har også windows. via bootcamp.

Lenke til kommentar
Det kanskje ingen har nevnt er jo at man fint kan kjøre Windows XP on mac da. Så jeg ville definitivt gått for en mac. Da får man bra og innovative programvare, kult OS. skal man spille så er det jo bare å boot'e inn i Windows XP og fyre opp spillene man har.

 

Frankie

6899832[/snapback]

 

Ja det er knallbra men prblemet med macbook er at det bare er 64mg i grafikk :(

Lenke til kommentar

Kjøp en macbook, du kan bruke windows xp på den, men da skal du huske merkostnaden med å kjøpe det uten - evt strevet med å lage en boot cd med sp2 med din nåværende orginale windows xp cd, hvis den er gammel.

 

macbook ruler på gata i utseende, men er en liten tung satan, og specs messig holder den ikke til de nyeste spill. Men sims, det burde den trekke uansett....

Lenke til kommentar
Kjøp en macbook, du kan bruke windows xp på den, men da skal du huske merkostnaden med å kjøpe det uten - evt strevet med å lage en boot cd med sp2 med din nåværende orginale windows xp cd, hvis den er gammel.

 

macbook ruler på gata i utseende, men er en liten tung satan, og specs messig holder den ikke til de nyeste spill. Men sims, det burde den trekke uansett....

6899902[/snapback]

 

så det du sier at til enkle spill som sims takler den?

og la oss si at jeg kjøpte macbook, kan man laste ned worddokumenter på den? og åpne den? siden jeg jobber my på skolen

Lenke til kommentar
så det du sier at til enkle spill som sims takler den? 

og la oss si at jeg kjøpte macbook, kan man laste ned worddokumenter på den? og åpne den?  siden jeg jobber my på skolen

6899945[/snapback]

 

Du får både The Sims og MS Word (hele Office pakken) til OS X (mac operativ systemet). Eller, hvis du har MS Office, Sims og Windows XP SP2, kan du legge dette enkelt inn på maskina via noe som heter Bootcamp, som gjør at du starter den med windows, og på den måte bruke den som en vanlig Windows maskin med vanlige windows programmer. Om det er en fordel eller ulempe at den både kan bruke OS X og Windows får du avgjøre selv, selv syns jeg den ruler gata.

Lenke til kommentar
så det du sier at til enkle spill som sims takler den? 

og la oss si at jeg kjøpte macbook, kan man laste ned worddokumenter på den? og åpne den?  siden jeg jobber my på skolen

6899945[/snapback]

 

Du får både The Sims og MS Word (hele Office pakken) til OS X (mac operativ systemet). Eller, hvis du har MS Office, Sims og Windows XP SP2, kan du legge dette enkelt inn på maskina via noe som heter Bootcamp, som gjør at du starter den med windows, og på den måte bruke den som en vanlig Windows maskin med vanlige windows programmer. Om det er en fordel eller ulempe at den både kan bruke OS X og Windows får du avgjøre selv, selv syns jeg den ruler gata.

6899981[/snapback]

Har du mac selv?

Lenke til kommentar
Har du mac selv?

6900008[/snapback]

 

Nope, har hjulpet et par arktiektstuderende med å få Windows XP på sine macbooker pga AutoCAD ikke finnes for Mac. De fleste av dem bruker både photoshop, indesign og illustrator i windows xp også, siden de ikke gidder å boote opp os x bare for å bruke noe annet en autocad.

 

Men hvis jeg kjøper ny laptop, hadde jeg uten tvil valgt macbook. Selv ville jeg hatt vanlig i sort 13" pga størrelse, men hvis kjæresten skulle hatt den til grafisk bruk, hadde det blitt macbook pro med høyere oppløsning.

Til de som bruker word og typisk office applikasjoner, syns jeg non-pro utgaven appelerer mere.

Lenke til kommentar
Har du mac selv?

6900008[/snapback]

 

Nope, har hjulpet et par arktiektstuderende med å få Windows XP på sine macbooker pga AutoCAD ikke finnes for Mac. De fleste av dem bruker både photoshop, indesign og illustrator i windows xp også, siden de ikke gidder å boote opp os x bare for å bruke noe annet en autocad.

 

Men hvis jeg kjøper ny laptop, hadde jeg uten tvil valgt macbook. Selv ville jeg hatt vanlig i sort 13" pga størrelse, men hvis kjæresten skulle hatt den til grafisk bruk, hadde det blitt macbook pro med høyere oppløsning.

Til de som bruker word og typisk office applikasjoner, syns jeg non-pro utgaven appelerer mere.

6900037[/snapback]

er skjermen bra? og hvor varm blir den? og hvor blir den varm?

 

takker også for hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...