*muad'dib* Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har akkurat fått meg ny maskin! Abit SR7/8X hovedkort... Pentium 4-2.533Ghz Twinmos 512 3200 PC400 minne.. Kobler alt opp... Skrur på.... Og harddisken starer ikke opp.... Drar ut flatkabel til harddisk... Harddisk starter opp....!! Men det jeg fant ut var at Power supplyen ikke har mer en 250W/10A.. Så leste jeg litt i manualen.. SLik man gjør når man ikke får det til :smile: Der står det at man må han minst 300W/20A får å drive et Pentium 4 system... Stemmer dette.?? Håper ikke jeg har ødelagt noe :sad: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Du har nok ikke ødelagt noe, men PSUen din er muligens litt liten. Hva annet har du? Lenke til kommentar
*muad'dib* Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Du kan få hele historien :smile: Jeg hadde fra før en gammel P3.600 maskin Med Geforce 4 TI4200 128Mb(asus), 19 LG 995FT+, 256MB SDRAM. Og et Aopen midi kabinett 250W/10A PS:( Rusket ut av hovetkort med tilbehør. Monterte det nye hovedkortet... Monterte det gamle igjen, slik at jeg kunne sitte her nå.. ONLINE.. Ser ut som jeg må ta en liten tur på byen i morgen å kjøpe meg et Cheiftech Matrix tower.. God damm it.!! Skuffet P4 eier..!! åsså en Seagate 28.5GB Ata-100 HD... [ Denne Melding var redigert av: *muad'dib* på 2002-10-30 22:46 ] Lenke til kommentar
Bjarne Banan Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei Det er meget sannsynlig for liten power supply,P4 trekker ganske mye ,husk at om du kjøper ny power supply,må den være P4 klar,dvs den har en 4 pins power supply som må kobles på kortet. Kjøp deg en ny fra Microplex minimum 430 watt,all snaksen begynner å dra last.:smile: Lenke til kommentar
*muad'dib* Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 4pins??? :smile: Er det denne ATX1 saken som jeg ser på tegningen her. Hadde jo vært en fordel med noe å ha på den ja... Er denne pluggen standard på alle nye. Kabinetter.. Cheiftech, osv... Kan hovedkortet ha tatt noe skadde pga av starting uten denne?? It better not have :sad: Lenke til kommentar
Bjarne Banan Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hei Regner med at det ikke har skjedd noe med HK ditt,hvorfor kjøpe nytt cabinet?,De power supplyene som følger med er gjerne for svake,kjøp deg heller en ny powersupply og monter inn i samme cabinet. Skal du ha ATI 9700 pro med tiden drar dette av lene 50 watt :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå