Gå til innhold

hvilket redigering program?

Anbefalte innlegg

Jeg skal:

-redigere (klippe, lime)

-legge tekst på film

-spole (hmm... sån at man ser at ting går fort)

-enkelt å lære seg

-legge på lyd (lar det seg gjøre å spille in lyden senere? å bare ha filmen så legge in lyden etterpå?)

Hvilket program kan dere anbefalle å bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pinnacle Studio 7 er kurrant å sette seg inn i og

har de funksjonene du er ute etter. Er litt usikker på "fortfilm", men mener jeg har lest noe om at dette skal være mulig.

Regner med at også pris er et relevant tema.

Yoda

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-31 00:12, skrev Yoda:

Pinnacle Studio 7 er kurrant å sette seg inn i og

har de funksjonene du er ute etter. Er litt usikker på "fortfilm", men mener jeg har lest noe om at dette skal være mulig.

Regner med at også pris er et relevant tema.

Yoda

ja, det jeg mener med "fort" film er kanskje en efekt. Du har sikkert sett bulet-time i matrix eller hvordan man lager den efekten at man filmer en dag bare at man spoler slik at den får i løpet av none sekuder...

Pris er ikke så viktig her, men det er klart at dette er jo mer til ammatør bruk og ikke til noe proffesonelt tv selskap som handler in programmer for mange hunder tusen.

Lenke til kommentar

Den 2002-10-31 09:35, skrev eunaas:

Quote:

ja, det jeg mener med "fort" film er kanskje en efekt. Du har sikkert sett bulet-time i matrix eller hvordan man lager den efekten at man filmer en dag bare at man spoler slik at den får i løpet av none sekuder...

Studio 7, nå Studio 8, har en viss mulighet til å speede opp hastigheten, "time lapse" heter effekten, hvis du skal speede opp f. eks opptak som strekker seg over en dag. Du er imidlertid avhengig av mye videotape og diskplass for å gjøre dette. Hvis ikke du har mulighet til å benytte deg av et kamera som har mulighet for å ta opp et og et bilde med en gitt tidsintervall.

Av andre redigeringsprogrammer, så kan jeg nevne Ulead Media studio Pro 6,5. Trail versjon finner du her: http://downloads-zdnet.com.com/3120-20-0.h...lead&tg=dl-2001

Dette er et brukervennlig program, som ligger en del hakk over Studio 7/8. Ulempen er at det koster noen kroner, "bare" $495

Jeg har sendt deg en PM

[ Denne Melding var redigert av: Predecessor på 2002-10-31 10:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...