Gå til innhold

Mario Galaxy HD-film

TCi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er alt for lenge sidan eg har spelt nye Mario-spel no. Spelar framleis dei gamle gode på NES, men det er nok på tide eg virkeleg sett meg inn i eit nytt spel. Galaxy ser bra ut. Det at dei framleis held på den gamle formelen synes eg er ein god ting, men litt nye ting er og fint. Ut frå klipp så langt ser det ut til at dei klarer dette, spesielt med tanke på moglegheiter den nye handkontrollen byr på.

Lenke til kommentar
Nja, tviler Dragon Hunter, det ligger jo liksom i navnet, Galaxy, blir nok de samme sydhavsøy banene her gitt.

6903652[/snapback]

Ja, hvorfor ikke ...? SM: S, hadde jo baner som var blåkopierer av Mario 64-banene (om man ser bort i fra teksturene), og grafisk sett var kun poly counten oppgradert, kanskje var det også trillinar- i stedet for billinar filtering.

Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ, men hvis man ser bort i fra falloff-refleksjonen på Mario, er ikke grafikken bedre enn Super Mario: Sunshine.

Men for all del, det kan hende at banene blir annerledes.

6903625[/snapback]

Grafikken er langt bedre enn Sunshine. Trenger ikke så godt etter for å se det.

Lenke til kommentar
Nja, tviler Dragon Hunter, det ligger jo liksom i navnet, Galaxy, blir nok de samme sydhavsøy banene her gitt.

6903652[/snapback]

Ja, hvorfor ikke ...? SM: S, hadde jo baner som var blåkopierer av Mario 64-banene (om man ser bort i fra teksturene), og grafisk sett var kun poly counten oppgradert, kanskje var det også trillinar- i stedet for billinar filtering.

6903677[/snapback]

Har du spilt Mario 64 og Sunshine? Virker ikke slik. :ermm:

Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ, men hvis man ser bort i fra falloff-refleksjonen på Mario, er ikke grafikken bedre enn Super Mario: Sunshine.

Men for all del, det kan hende at banene blir annerledes.

6903625[/snapback]

Grafikken er langt bedre enn Sunshine. Trenger ikke så godt etter for å se det.

6903683[/snapback]

Faktisk er den ikke så mye bedre. Det er litt bedre AA, og det er brukt falloff mapping på refleksjonene på Mario.

Mario Galaxy (2007):

post-51238-1158780161_thumb.png

Mario Sunshine (2001):

post-51238-1158780188_thumb.png

Mario 64 (1996):

post-51238-1158780211_thumb.png

Har du spilt Mario 64 og Sunshine? Virker ikke slik.  :ermm:

6903709[/snapback]

Gikk lei av Super Mario: Sunshine etter en time fordi det var en blåkopi av Mario 64, og ikke hadde stort mer enn flere polygoner å skilte med. Har også spilt Super Mario 64 på N64, og en lettere nedgradert utgave av Mario 64 på DS.

Edit: La til årstall.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Faktisk er den ikke så mye bedre. Det er litt bedre AA, og det er brukt falloff mapping på refleksjonene på Mario.

Mario Galaxy (2007):

post-51238-1158780161_thumb.png

Mario Sunshine (2001):

post-51238-1158780188_thumb.png

Mario 64 (1996):

post-51238-1158780211_thumb.png

Har du spilt Mario 64 og Sunshine? Virker ikke slik.  :ermm:

6903709[/snapback]

Gikk lei av Super Mario: Sunshine etter en time fordi det var en blåkopi av Mario 64, og ikke hadde stort mer enn flere polygoner å skilte med. Har også spilt Super Mario 64 på N64, og en lettere nedgradert utgave av Mario 64 på DS.

Edit: La til årstall.

6903757[/snapback]

Bra du viser at du tar feil selv :thumbup:

Sunshine begynner ikke skikkelig før etter en stund ut i spillet... Og en blåkopi er det aldeles ikke. DS-versjonen av Mario 64 er faktisk en oppgradering.

Kan du slutte med disse ignorante postene dine?

Lenke til kommentar
Sunshine begynner ikke skikkelig før etter en stund ut i spillet... Og en blåkopi er det aldeles ikke. DS-versjonen av Mario 64 er faktisk en oppgradering.

Kan du slutte med disse ignorante postene dine?

6903900[/snapback]

Løgn! DS-versjonen er en nedgradering. Har spilt begge spillene, og selv om den ikke er mye nedgradert, er nedgraderingen merkbar. Den eneste oppgraderingen, er litt mer polygoner på figurene, til gjengjeld er det ikke teksturfiltrering og AA (selv om DS har HW-støtte for AA), i tillegg til at belysningen er dårligere.

Edit: Bilde:

comparatif_super_mario_64_DS_et_N64_20050225.jpg

Edit 2: Hvordan kan du forvente at DS-utgaven har bedre grafikk enn N64-utgaven, når N64 er sterkest?

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar

Vi har vært gjennom den diskusjonen før Dragon Hunter. Orker ikke diskutere mer om dette med deg.

Men om en nedgradering er dette for deg så får det nå bare være:

- 30 flere stjerner

- 3 nye karakterer

- baner endret etter hvilken person du styrer

- nye powereffekter

- 60 bilder i sekundet

Nå vil jeg diskutere Mario Galaxy jeg.

Lenke til kommentar

6903625[/snapback]

Wii er jo ikke mye bedre enn Cube når det gjelder maskinkraft. Ifølge IGN, da.

"You're basically looking down at a gamecube" sa de om Wii.

6904033[/snapback]

Kontrollen er allikevel mer avansert enn kontrollen til kuben. :)

Lenke til kommentar
Vi har vært gjennom den diskusjonen før Dragon Hunter. Orker ikke diskutere mer om dette med deg.

Men om en nedgradering er dette for deg så får det nå bare være:

- 30 flere stjerner

- 3 nye karakterer

- baner endret etter hvilken person du styrer

- nye powereffekter

- 60 bilder i sekundet

Nå vil jeg diskutere Mario Galaxy jeg.

6904027[/snapback]

Jeg mente først og fremst grafikk, og der er N64 en klar vinner.

Lenke til kommentar

Aldri egentlig vært noe stor Mario-fan... vet ikke hva det er, men klarer aldri helt å like de spillene. Og ja, jeg har spilt de fleste av dem :p Er mer en Sonic-fan :w00t: (Selvfølgelig Mega Drive-utgavene :) )

Men jeg kommer nok til å prøve Galaxy, ser interresant nok ut til at jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe det. Blir i hvert fall morsomt å prøve det med den nye kontrollen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...