Gå til innhold

- Windows Vista er i rute

Anbefalte innlegg

Ville bare bruke en forklaring alle kan forstå... Men det tar vel litt tid å trykke dei også?? For ikke snakke om å sende de ut .... :D

6900160[/snapback]

Tror neppe det tar 3mnd, det å trykke dem går relativt kjapt og det å sende dem tar maks ett par uker. Dessuten har jo MS bevist nå at de klarer å distribuere Windows over nettet, så hvorfor ikke bare starte salget av en nedlastbar versjon umiddelbart i så tilfelle?

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele artikkelen virker som et desperat PR-tricks fra MS' side. Det høres rimelig propaganda ut at platformsjefen må fortelle utviklerne sine at "ja, vi kommer til å klare fristen". Hvis ikke dette er ment som annet enn motivasjon for å få dem til å jobbe enda raskere, så bør utviklerne selv ha en rimelig god idé hvordan de ligger an i forhold til deadline for shipping. Greit nok at Microsoft Windows Vista er et stort OS (det vil jo kreve titalls GiB) og at man som utvikler ikke har det fulle oversiktsbilde av status, men det snakkes vel i gangene der som de fleste andre arbeidsplasser.

Hvor "praktisk" var nå ikke det å skrive et åpent brev om dette da? Det virker mer som om meldingen var rettet mot media enn Microsofts utviklere.

Lenke til kommentar

kan jo ikke ta så lang til å trykke mange cd-er eller DVD-er da :p

jeg brente ut 10 win xp plater i går på under en time, og det var med en ikke så altfor rask brenner. Så vil tro at de kan trykke flere tusen i løpet av en dag...

Men det er vel siste "finish" som skal gjøres klart. fikse de sisste bugsan de finner osv...

Gleder meg :p

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke tro det tar noe i nærheten av 3 måneder ihvertfall, tror sånne ting kan gå ganske fort om man vil(?)

AtW

6900201[/snapback]

Du kan rekne litt på det.... 60 sek pr. min. 60 min pr. tim. 24 tim pr. døgn ... osv.

Trykking, pakking, shipping, grosist, levrandør, osv. osv.

Og hvis du klarer dette på en uke, hva skal da dette store apparatet gjøre de andre 51 ukene.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke tro det tar noe i nærheten av 3 måneder ihvertfall, tror sånne ting kan gå ganske fort om man vil(?)

AtW

6900201[/snapback]

Du kan rekne litt på det.... 60 sek pr. min. 60 min pr. tim. 24 tim pr. døgn ... osv.

Trykking, pakking, shipping, grosist, levrandør, osv. osv.

Og hvis du klarer dette på en uke, hva skal da dette store apparatet gjøre de andre 51 ukene.

6900489[/snapback]

Jeg regner med de leier plass på en stor fabrikk? Det er jo mange store CDer, DVDer og andre ting som kommer ut, som man trenger kapasitet til.

Første lenka jeg fant på google produserer alene 75000 CDer om dagen.

http://www.cdpressing.com/

Og de kan sikkert bruke mange folk (og jeg vil anta de store industri-gutta kanskje ikke har hjemmesider engang?

Jeg vil ihvertfall anta at trykking ikke er noe som tar 3 måneder, og jeg syens det høres rart ut at pakkin og shipping skal ta så mye tid også.

Men dette er jo endel spekulasjon, hadde vært interessant å få noe data på det.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg vil ihvertfall anta at trykking ikke er noe som tar 3 måneder, og jeg syens det høres rart ut at pakkin og shipping skal ta så mye tid også.

Men dette er jo endel spekulasjon, hadde vært interessant å få noe data på det.

AtW

6900552[/snapback]

Så får vi håpe julegavene dine ikke blir forsinket da :D

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvorfor det er såpass mye som 3 måneder i forskjell på utgivelsetiden mellom bedrifts- og forbrukerversjonene?

AtW

6899445[/snapback]

Det er såkart slik frodi uerlige sjeler skal kunne "lekke" coop keyer ut til forbrukerene :p

eller, sikkert noen som har en plan her, om den er god er et annet spørsmål.

vista kommer i 64 bit ikke sant?

Lenke til kommentar
Hele artikkelen virker som et desperat PR-tricks fra MS' side. Det høres rimelig propaganda ut at platformsjefen må fortelle utviklerne sine at "ja, vi kommer til å klare fristen". Hvis ikke dette er ment som annet enn motivasjon for å få dem til å jobbe enda raskere, så bør utviklerne selv ha en rimelig god idé hvordan de ligger an i forhold til deadline for shipping. Greit nok at Microsoft Windows Vista er et stort OS (det vil jo kreve titalls GiB) og at man som utvikler ikke har det fulle oversiktsbilde av status, men det snakkes vel i gangene der som de fleste andre arbeidsplasser.

Hvor "praktisk" var nå ikke det å skrive et åpent brev om dette da? Det virker mer som om meldingen var rettet mot media enn Microsofts utviklere.

6900217[/snapback]

:) Tror de fleste tok den, det er ikke så lenge siden de kom med siste utsettelse, så at de ikke skulle være i rute nå ville sett rimelig dumt ut.

Lenke til kommentar
La oss si at jeg har Windows 2000 Proffesional, hvilken Windows Vista version skal jeg ha? Ultimate?

De andre versionene virker noe begrenset.

Ultimate er vel ikke kun for bedrifter? syns jeg leste et sted hvor det var for hjemmebruker også.. sant?

6914003[/snapback]

Fra feature listen, så har man lagt opp til at de fleste av oss som bruker Professional i dag, så blir UE det eneste valget. Lite poeng i å kjipe noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...