Gå til innhold

Din gode venn og den harde sannhet

Neppe

Anbefalte innlegg

Opphavet til denne diskusjonen er inntrykk av at folk faktisk ikke tåler å høre sannheten. Jeg skal komme kjapt til saken.

Det finnes kun en venn, det er hans om er ærlig. Det er han som alltid vil ditt beste. Skal forklare hva jeg mener med dette.

Den gode venn

Jeg ser på meg selv som en ekstremt god venn. Ja jeg kjefter på vennene mine, ja jeg klager på vennene mine, ja jeg siter til vennene mine hva de ikke skal gjøre.

Skal komme med et prakt eksempel på dette.

Jeg og min bestevenn var på en fest, vi som vanlig hadde det gøy å ble ganske fin formen. Men så skulle han prøve å røyke, da pælma jeg knyttneven i trynet på han å ropte kop. Jeg driter så hardt i om det var vondt til han eller ikke, han fortjente den, og han fikk den. Så klart ble han litt sur da, men vi stoppa der å han røyka ikke mer.

Dagen etter takka han meg, kan du tenke deg hvorfor ? Fordi jeg var en god venn når jeg smelte han i trynet for å få han til å forstå at det der ikke var noe han skal gjøre. Det er sånt venner skal gjøre, ikke nødvendigvis slå. Jeg synes det er min plikt som venn å si ifra når man går for langt og gjør ting man så absolutt ikke bør gjøre.

Den harde sannhet

Du har kanskje noen av de vennene som bryr seg lite om du sitter 5 timer foran pc skjermen hver dag. De som gir faan om du begynner å røyke.

Skal si deg en ting, DE ER IKKE VENNENE DINE.

Jeg har såret vennene mine mange ganger (Eller har jeg det ?) ved å si ting som de har dretti seg hardt ut på. Eksempel er en venninde som rota med en fyr rett etter hu sa hu ikke skulle gjøre det, så klart ga de "vennene" hennes faan, selv om de burde vite at hun ikke ville. Jeg ga henne en kraftig kjeft omgang, der det endte med at hu hatet meg.

Noen timer senere får jeg melding "Takk, gla i deg :)" Fordi en virkelig venn tørr å si det som er fakta, en virkelig venn tørr å konfrontere å si imot, en virkelig venn påpeker feil.

Hva går diskusjon ut på ? Definer en virkelig venn, si meg hva du ville ha gjort for dine venner og hvor langt du tørr/er villig til å gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjell på å verbalt banke vett inn i huet på noen og fysisk banke det inn da.

6899044[/snapback]

Jepp, det er det. Men veit fyren tåler en støt så :)

En liten smekk som påminning tok han ikke skade av, det skal jeg fortrygge dere om.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Forskjell på å verbalt banke vett inn i huet på noen og fysisk banke det inn da.

6899044[/snapback]

Jepp, det er det. Men veit fyren tåler en støt så :)

En liten smekk som påminning tok han ikke skade av, det skal jeg fortrygge dere om.

6899048[/snapback]

Om noen av mine beste venner skal til å gjøre noe dumt, så kjefter jeg dem ned. Om de da ikke hører, vandrer det bitchslap.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde dette engang, og det endte opp med at "kameraten" min ikke snakket med meg på 6 mnd...

Så velg med omhu hvem man skal være ærlig mot!

6899241[/snapback]

En kamerat bør forstå at du vel dens beste, og at du gjorde det du følte var det beste. Om han ikke forstår det så veit ikke jeg.

Lenke til kommentar

ikke ta dette feil, men for meg virker det som om du prøver å kontrollere noe av livet til vennene dine med makt...

hvis vennen din vil begynne å røyke, så er vel det hans problem...

jeg prøver å påvirke venner ja, men ikke i den grad at jeg nekter dem å gjøre noe, og er aldri fysisk voldelig mot dem(ikke for at de ikke skal gjøre noe ihvertfall)

Lenke til kommentar
ikke ta dette feil, men for meg virker det som om du prøver å kontrollere noe av livet til vennene dine med makt...

hvis vennen din vil begynne å røyke, så er vel det hans problem...

jeg prøver å påvirke venner ja, men ikke i den grad at jeg nekter dem å gjøre noe, og er aldri fysisk voldelig mot dem(ikke for at de ikke skal gjøre noe ihvertfall)

6899477[/snapback]

Jepp nemlig, der er hans problem. Å jeg unner vennene mine å være fratatt fra det problemet. Jeg stopper de ikke fra å pule ei dame, selv om de kanskje ikke bør gjøre det.

Jeg stopper de fra det åpenbare.

Lenke til kommentar

etter han hadde tatt ett trekk, kastet opp, blitt svimmel og kastet opp litt til hadde han nok også funnet det ut...

hva skal han gjøre den festen du ikke er der da?

du kan ikke "beskytte" vennene dine hele tiden...

jeg har også røyket på noen fester der det har blitt litt mye av det gode, men helvete å dårlig jeg blir av det, gjør ikke slikt mer nå...

Lenke til kommentar
Ja men det er forskjell på å gi en venn en røyk, og å kline til han fordi jeg ikke synes han skal røyke

6899650[/snapback]

Jepp, det er forskjell på brunost og hvitost, men det forrandrer ikke prinsippet at brunosten er brun og hvitosten er gul :ermm:

Poenget er ikke at jeg klinte til fyren, poenget er at jeg gjorde han ei tjeneste. Poenget er at han takker meg for det, poenget er at man skal ta vare på vennene sine.

Jeg knuste ikke trynet hans, men jeg slo så han kjente at jeg slo å mente det seriøst. Men vi er no ikke sutter unger heller da, så vi tåler en liten støt.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...