adaptec Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Må jeg installere noe tilleggsprogram eller noe hvis jeg ønsker at en brukerkonto skal sperres for å se diverse partisjoner, mapper og kataloger på C, ikke gjøre innstillinger i kontrollpanel etc? Brukeren skal også få tilgang til veldig få programmer som er installert på maskinen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 I teorien trenger du ikke det nei. Gi brukeren en begrenset brukerkonto, herje rundt i secpol.msc og gpedit.msc og sett NTFS-rettigheter. Trenger du mer spesifik hjelp er det bare å skrive her. Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Jeg ser meg selv ganske kompetent innen data, men kan du spesfisiere litt mer ang. hva jeg skal/kan gjøre i de filene du nevner? Hva kan jeg gjøre der? Det finnes vel kanskje tips&triks på nettet? Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Du kan endre rettigheter ved å høyreklikke på mappen og gå på egenskaper -> sikkerhet. Hva som kreves i WinXP hva angår gpedit.msc og secpol.msc er jeg ikke kjent med, men du kan iallfall begrense tilgangen til nevnte bruker i disse snapin'ene. f.ex: ikke tilgang til slå av maskinen ikke tilgang til å mappe opp nettverksdrev etc Lenke til kommentar
Gormos Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hvor finner jeg disse filene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå