Gå til innhold

RAM blitt dyrt, hvorfor?

Gjest Slettet-Pqy3rC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Er det noen som veit noen grunn til at prisene på RAM har økt så sinnsykt i det siste? Sist det skjedde var det visst noen fabrikker som brant ned eller noe...

Får å si det på en annen måte;

Er prisene på RAM kunstig høye for tida og vil gå ned igjen snart eller har de vært veldig lave og vil holde seg på det nivået vi har nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
er det bare ddr2 minne som har økt?

6913572[/snapback]

Nei, all RAM er blitt dyrere. Har vel kanskje med AM2 (DDR2) og Conroe å gjøre, sikkert mange som skal bytte utstyr for tia (som meg).

Jeg kommer til å drøye en måned eller 2 - hakk'e no rush...

Lenke til kommentar

Jeg fikk følgende brikker av min onkel: Dominator 8888C4DF. Han hadde bestilt dem fra en utenlandsk nettbutikk fordi han mente det var billigst, men de passet ikke i maskinen hans så jeg fikk dem gratis :) Maskinen hans er en AMD med socket 939 og DDR-minne. Tror brikkene er 1 GB hver, men de ser ikke ut til å passe i min heller (jeg har også vanlig DDR-HK). Noen som kjenner til merket? Er det kanskje DDR-2?

Lenke til kommentar
Jeg fikk følgende brikker av min onkel: Dominator 8888C4DF.  Han hadde bestilt dem fra en utenlandsk nettbutikk fordi han mente det var billigst, men de passet ikke i maskinen hans så jeg fikk dem gratis  :) Maskinen hans er en AMD med socket 939 og DDR-minne.  Tror brikkene er 1 GB hver, men de ser ikke ut til å passe i min heller (jeg har også vanlig DDR-HK).  Noen som kjenner til merket?  Er det kanskje DDR-2?

6920425[/snapback]

Det er DDR2 ja. Se forøvrig test fra Hw.no

Lenke til kommentar
Jeg fikk følgende brikker av min onkel: Dominator 8888C4DF.  Han hadde bestilt dem fra en utenlandsk nettbutikk fordi han mente det var billigst, men de passet ikke i maskinen hans så jeg fikk dem gratis  :) Maskinen hans er en AMD med socket 939 og DDR-minne.  Tror brikkene er 1 GB hver, men de ser ikke ut til å passe i min heller (jeg har også vanlig DDR-HK).  Noen som kjenner til merket?  Er det kanskje DDR-2?

6920425[/snapback]

Det er DDR2 ja. Se forøvrig test fra Hw.no

6920436[/snapback]

:!: Jeg er passe treig! Jeg har til og med lest testen, men koblet ikke :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
HELVETE for en pris på de brikkene forresten  :ohmy:

Åsså kan jeg ikke bruke dem engang  :thumbdown:

6920450[/snapback]

Du kan jo alltids selge dem og kjøpe deg noen du kan bruke...

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe ny pc i januar eller februar elns. Håper på at prisene har gått ned til da ;) men har merket at noen minnebrikker jeg skulle ha, kostet 2500 før, og nå er de oppe i 3200 :(

Men det var jo advarsel her påHW, om at hvis man skulle kjøpe minne, så gjør det nå, siden prisene kom til å stige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...