Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Er det noen som veit noen grunn til at prisene på RAM har økt så sinnsykt i det siste? Sist det skjedde var det visst noen fabrikker som brant ned eller noe... Får å si det på en annen måte; Er prisene på RAM kunstig høye for tida og vil gå ned igjen snart eller har de vært veldig lave og vil holde seg på det nivået vi har nå? Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Minneprodusentene klarer ikke dekke etterspørselen etter DDR2 minne. Da går prisene i været. Vist de får overskudd på lagarene så går prisene ned igjen. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
BaronDavid Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 er det bare ddr2 minne som har økt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 er det bare ddr2 minne som har økt? 6913572[/snapback] Nei, all RAM er blitt dyrere. Har vel kanskje med AM2 (DDR2) og Conroe å gjøre, sikkert mange som skal bytte utstyr for tia (som meg). Jeg kommer til å drøye en måned eller 2 - hakk'e no rush... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Er det sannsynlig at prisene vil gå ned om en måned eller to? Lurer på å kjøpe nytt system nå, men plutselig har alt blitt litt dyrere, spesielt minne. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg fikk følgende brikker av min onkel: Dominator 8888C4DF. Han hadde bestilt dem fra en utenlandsk nettbutikk fordi han mente det var billigst, men de passet ikke i maskinen hans så jeg fikk dem gratis Maskinen hans er en AMD med socket 939 og DDR-minne. Tror brikkene er 1 GB hver, men de ser ikke ut til å passe i min heller (jeg har også vanlig DDR-HK). Noen som kjenner til merket? Er det kanskje DDR-2? Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg fikk følgende brikker av min onkel: Dominator 8888C4DF. Han hadde bestilt dem fra en utenlandsk nettbutikk fordi han mente det var billigst, men de passet ikke i maskinen hans så jeg fikk dem gratis Maskinen hans er en AMD med socket 939 og DDR-minne. Tror brikkene er 1 GB hver, men de ser ikke ut til å passe i min heller (jeg har også vanlig DDR-HK). Noen som kjenner til merket? Er det kanskje DDR-2? 6920425[/snapback] Det er DDR2 ja. Se forøvrig test fra Hw.no Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg fikk følgende brikker av min onkel: Dominator 8888C4DF. Han hadde bestilt dem fra en utenlandsk nettbutikk fordi han mente det var billigst, men de passet ikke i maskinen hans så jeg fikk dem gratis Maskinen hans er en AMD med socket 939 og DDR-minne. Tror brikkene er 1 GB hver, men de ser ikke ut til å passe i min heller (jeg har også vanlig DDR-HK). Noen som kjenner til merket? Er det kanskje DDR-2? 6920425[/snapback] Det er DDR2 ja. Se forøvrig test fra Hw.no 6920436[/snapback] :!: Jeg er passe treig! Jeg har til og med lest testen, men koblet ikke Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) HELVETE for en pris på de brikkene forresten Åsså kan jeg ikke bruke dem engang Endret 23. september 2006 av TXD1979 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 HELVETE for en pris på de brikkene forresten Åsså kan jeg ikke bruke dem engang 6920450[/snapback] Du kan jo alltids selge dem og kjøpe deg noen du kan bruke... Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Skulle få en grei slant av de brikkene der ja... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 75% av alt minne som produseres settes i en ferdigprodusert PC. Salget av ferdigproduserte PCer har økt. Minnelagrene har ikke vært så lave som nå på lenge. Prisene øker som en naturlig følge av punktene over. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg skal kjøpe ny pc i januar eller februar elns. Håper på at prisene har gått ned til da men har merket at noen minnebrikker jeg skulle ha, kostet 2500 før, og nå er de oppe i 3200 Men det var jo advarsel her påHW, om at hvis man skulle kjøpe minne, så gjør det nå, siden prisene kom til å stige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå