Gå til innhold

eldre Bang & Olufsen med kun EN scart inngang tvut

Anbefalte innlegg

:hmm: vet ikke om dette blir riktig forum.

Jeg har en s-video->scart -kabel som jeg skal bruke fra laptopen min til et gammelt bang & olufsen-tv for å få tv-out.

Problemet er at jeg ikke får bilde..!

Jeg har en DVDspiller som jeg bruker scart->scart for å få bilde. Når jeg skrur på dvd-spilleren slår tv'n seg over på "scartkanalen" automatisk, men når jeg aktiverer skjerm 2 i windows, så skjer ikke dette. Er det noen som vet frekvensen til "scartkanalen"? Jeg vet rett og slett ikke hvilke knapper på fjernkontrollen jeg skal trykke på. De fleste tv'er har jo egne AV-kanaler, men jeg antar at dette bare er for gammelt.

Jeg prøvde en gang å søke gjennom kanalene, og fant bildet fra datamaskinen i sort-hvitt, og visste ikke den gang at det kunne skje med en slik løsning.. der tv'n rett og slett ikke støtter s-video, men da var jeg dum nok til å søke videre, og siden har jeg ikke fått opp bildet. :no:

Håper noen der ute kan hjelpe meg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en s-video->scart -kabel som jeg skal bruke fra laptopen min til et gammelt bang & olufsen-tv for å få tv-out.

Jeg har en DVDspiller som jeg bruker scart->scart for å få bilde. Når jeg skrur på dvd-spilleren slår tv'n seg over på "scartkanalen" automatisk, men når jeg aktiverer skjerm 2 i windows, så skjer ikke dette. Er det noen som vet frekvensen til "scartkanalen"? Jeg vet rett og slett ikke hvilke knapper på fjernkontrollen jeg skal trykke på. De fleste tv'er har jo egne AV-kanaler, men jeg antar at dette bare er for gammelt.

Jeg prøvde en gang å søke gjennom kanalene, og fant bildet fra datamaskinen i sort-hvitt, og visste ikke den gang at det kunne skje med en slik løsning.. der tv'n rett og slett ikke støtter s-video, men da var jeg dum nok til å søke videre, og siden har jeg ikke fått opp bildet. :no:

6898859[/snapback]

Scart inngangen har ingen egne frekvens, den er helt separert fra tuneren i tv'n, skjønner ikke åssen du i det hele tatt har fått søkt den inn..

Bildet fra pc'n vil aldri få tv til å automatisk bytte til scart inngangen, det må du gjøre selv ved å trykke på "AV"/"Ext" (el. tilsv. knapp) på fjernkontrollen.

Grunnen til at tv'n bytter når du slår på dvd spilleren er at det i scart kabelen er en egen leder som sender signal til tv om at det blir slått på et apparat og som gjør at tv'n reagerer, dette signalet får du natulig nok ikke via S-Video kabel, da den kun fører bilde signalet og ikke noe annet.

Tipper at tv'n din ikke støtter S-Video inn, de fleste laptopper jeg har vært borti så følger det med en S-Video --> Composite video overgang (s-video i den ene enden og vanlig phono plugg i den andre) da kan du bruke en vanlig CVBS video kabel (eller en phono kabel, gjør samme nytten) og føre denne inn i scart adaptern.

Lenke til kommentar

6898859[/snapback]

Scart inngangen har ingen egne frekvens, den er helt separert fra tuneren i tv'n, skjønner ikke åssen du i det hele tatt har fått søkt den inn..

Bildet fra pc'n vil aldri få tv til å automatisk bytte til scart inngangen, det må du gjøre selv ved å trykke på "AV"/"Ext" (el. tilsv. knapp) på fjernkontrollen.

Grunnen til at tv'n bytter når du slår på dvd spilleren er at det i scart kabelen er en egen leder som sender signal til tv om at det blir slått på et apparat og som gjør at tv'n reagerer, dette signalet får du natulig nok ikke via S-Video kabel, da den kun fører bilde signalet og ikke noe annet.

Tipper at tv'n din ikke støtter S-Video inn, de fleste laptopper jeg har vært borti så følger det med en S-Video --> Composite video overgang (s-video i den ene enden og vanlig phono plugg i den andre) da kan du bruke en vanlig CVBS video kabel (eller en phono kabel, gjør samme nytten) og føre denne inn i scart adaptern.

6900073[/snapback]

jeg har kjøpt en slik colorfix-kabel fra Sandberg som skal fikse fargeproblemet, og jeg ser en AV-knapp på fjernkontrollen, men ingenting skjer..! Skulle gjerne hørt fra noen som har et gammelt bang&olufsen-tv.

Lenke til kommentar
Jeg har et gammet BO tv og på mitt må jeg trykke 'SHIFT>TV>1/2/3 (AUX 1/2/3).

mulig det er samme på ditt

Edit: åssen BO tv er det? :love:

6900796[/snapback]

tusen takk, skal teste dette når jeg kommer hjem. sitter på skolen nå. vet ikke modellen, men det kan jeg lett finne ut, antar jeg. :-) det jeg liker med dette er at det har usannsynlig bra lyd i forhold til dagens fjernsyn.

Endret av BagBiter
Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt løsningen i noen dager, og det funker meget bra..! - Men nå i det siste har skjermen på fjernsynet blitt fucka. Det er 7 hvite striper øverst på skjermen og text-tv flimrer som faen. Det er også forstyrrelser nederst på skjermen. Når tv'n har vært avslått en stund, og jeg skrur det på, så er det umulig å se noe som helst, men det går sakte men sikkert over, helt til de 7 strekene øverst og småforstyrrelsene nederst er det som er igjen. ellers er bildet pent..

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...