Gå til innhold

Forsmak på vinteren


brainware

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for kritikk !

Jostop: Det er fra Svalbard. Det mørke til venstre er sjøen.

pian: Det var vanskelige lysforhold. Det er som du sier, kraftig utbrent i et parti som solen lyste opp, men totalt sett var det bedre å beholde det utbrent. Har nok gjort den erfaringen, å enten bruke bracketing, og prøve forskjellige lysmålerinnstillinger under slike forhold. Jeg brukte heller ikke manuell kompensasjon (-EV) da jeg trodde lyset var såpass jevnt fordelt. Det eneste som reddet bildet var at det var fotografert i RAW, og endte som sagt opp med -2EV.

Lenke til kommentar

Takk Autoxave !

Det er ingen mangel på spisse fjellformasjoner, og midnattsolen gjør det enkelt å fotografere i sommerhalvåret. Nå har vi en fin tid med mørkt kveld og natt, men går raskt mot den totale mørketiden. Ruteflyene har gjort det enkelt å komme hit på besøk, og for fotografering er nok sommeren den beste årstida.

Lenke til kommentar

hehe, det med D1 var bare tull, et så gammet kamera kunne ikke greid å tatt det bildet der...

D2XS, er det ditt kamera? utrolig rått kamera, har holdt i et en liten stund, beste kamera jeg har holdt ihvertfall

6923530[/snapback]

Det er det. Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at jeg liker enda bedre å holde i et D1 :) hvis du ser på "Fjell og Dal", ser du at det faktisk også kan gi gode bilder.

Takk for alle andre tilbakemeldinger ! Selv om jeg ikke alltid øyeblikkelig går inn for ny redigering som følge av det, lærer jeg alltid av ærlige tilbakemeldinger, og får nytte av det i nye bilder.

Endret av brainware
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...