brainware Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Var ute og fotograferte i vanskelige lysforhold, overskyet og med kraftig opplyste partier. Endte opp med -2 EV med 3DMatrix lysmåling. Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Fint bilde, litt mørkt i venstre kant. Er det på Svalbard? Lenke til kommentar
pian Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Pent! Overeksponert på toppen, utbrent faktisk, litt mørkt til venstre som nevnt. Spennende motiv som ikke krever noe særlig mer komposisjon enn du har gitt det. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Takk for kritikk ! Jostop: Det er fra Svalbard. Det mørke til venstre er sjøen. pian: Det var vanskelige lysforhold. Det er som du sier, kraftig utbrent i et parti som solen lyste opp, men totalt sett var det bedre å beholde det utbrent. Har nok gjort den erfaringen, å enten bruke bracketing, og prøve forskjellige lysmålerinnstillinger under slike forhold. Jeg brukte heller ikke manuell kompensasjon (-EV) da jeg trodde lyset var såpass jevnt fordelt. Det eneste som reddet bildet var at det var fotografert i RAW, og endte som sagt opp med -2EV. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Kraftig bilde! Føles enormt. Virkelig bra fanget. Himmelen er helt nydelig Lenke til kommentar
brainware Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Takk Jernlov. Himmelen var nok grunnen til at jeg tok bildet. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Nok et vakkert landskapsbilde. Likte lyset som skinner på toppen av fjellet. Jeg får komme meg til Svalbard en gang i fremtiden og ta bilder. Visste ikke at det var så flott natur der oppe. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Takk Autoxave ! Det er ingen mangel på spisse fjellformasjoner, og midnattsolen gjør det enkelt å fotografere i sommerhalvåret. Nå har vi en fin tid med mørkt kveld og natt, men går raskt mot den totale mørketiden. Ruteflyene har gjort det enkelt å komme hit på besøk, og for fotografering er nok sommeren den beste årstida. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 enormt flott bilde, med veldig høyt dynamisk omfang, hvilket kamera brukte du? Jeg tenker at du bruker ditt trofaste Nikon D1 :!: Lenke til kommentar
brainware Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Takk for tilbakemelding Litejk ! Jeg har brukt D2XS og Sigma 15-35/f3.5-4.5. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Nydelig bilde! Synd at forgrunnen var "dårlig", men fjellene var flotte. Lenke til kommentar
Bjoernstad Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 brainy, det der bilde e bære knall! keep up the work! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 delikat bilde. Det tåler nok en del kutting i bunnen vil jeg tro. Og før en følelse at det er noe tungt på venstre side, er det en anelse skjeiv? Desverre litt utbrent øverst, men å få hele dette bildet korrekt eksponert vil nok være vanskelig uten HDR. Men topp bilde! Lenke til kommentar
Antarctica Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Kontrastfullt og fint bilde. Men jeg er litt enig med stoners. Det er alltid rom for forbedringer! =) Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Takk for tilbakemelding Litejk !Jeg har brukt D2XS og Sigma 15-35/f3.5-4.5. 6911501[/snapback] hehe, det med D1 var bare tull, et så gammet kamera kunne ikke greid å tatt det bildet der... D2XS, er det ditt kamera? utrolig rått kamera, har holdt i et en liten stund, beste kamera jeg har holdt ihvertfall Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Bare et ord passer til det bildet: Nydelig "Ny bakgrunn det der nå" Endret 23. september 2006 av ingebrigtz Lenke til kommentar
brainware Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) hehe, det med D1 var bare tull, et så gammet kamera kunne ikke greid å tatt det bildet der... D2XS, er det ditt kamera? utrolig rått kamera, har holdt i et en liten stund, beste kamera jeg har holdt ihvertfall 6923530[/snapback] Det er det. Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at jeg liker enda bedre å holde i et D1 hvis du ser på "Fjell og Dal", ser du at det faktisk også kan gi gode bilder. Takk for alle andre tilbakemeldinger ! Selv om jeg ikke alltid øyeblikkelig går inn for ny redigering som følge av det, lærer jeg alltid av ærlige tilbakemeldinger, og får nytte av det i nye bilder. Endret 23. september 2006 av brainware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå