Torjus Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hei, flere som opplever at lyden knitrer når man hører på musikk? Jeg har prøvd både headsett og høyttalere så det er lydkortet som lager knitrelyden. Har prøvd medfølgende driver og den nyeste, men forsatt samme problemet. Hvordan kan dette fikses? Kamerat av meg som har prikk lik PC har akkuart det samme problemet, og vi fikk begge ny maskin denne uken. Hovedkortet er et Asus P5B DLX/WIFI-AP Lenke til kommentar
kindings Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Har samme kort uten knitring, mulig skadet under montering, dvs montering med statiske fingre eller liknende? Du har oppdatert BIOS og lastet ned de siste driverne? Tviler på det hjelper, men kan være greit å ha gjort det. En annen mulighet er at dersom du/dere f.eks har PCI kort i tillegg, så kan det være at det kan hjelpe å flytte dette til en annen slot. Evnt dersom dere har TV-kort, så kan du prøve å dra ut TV-antennen, hadde selv dette problemer, dvs "støy" fra kabelnettet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 På mitt kort må jeg innstalere en buss kontroller før lyddriverne Viss jeg gjør ikke gjør det kniterer det og suser.... Prøvde flere kabler? Du kan alltids kjøpe ett bilig pci kort Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 På mitt kort må jeg innstalere en buss kontroller før lyddriverneViss jeg gjør ikke gjør det kniterer det og suser.... Prøvde flere kabler? Du kan alltids kjøpe ett bilig pci kort 6898691[/snapback] Jeg måtte også det, men etter jeg hadde installert SP2 så slapp jeg det. Kanskje jeg må installere bussdriveren allikevel? Kan du gi meg link til der du fant din driver? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Har du overklokket? Det kan være en grunn til knitringen. Jeg har P5W DH Deluxe som knitrer som et uvær på analoge utganger ved høy CPU-last. Derfor bruker jeg den stasjonære MD-spilleren min som DA-omformer, og alt er løst Neste stopp blir X-Fi Endret 20. september 2006 av baronKanon Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Etter en del forsking så fant jeg ut at på soundMAX programvaren, i instillingene der så er det noe som heter "Selvstendige frontøretelefoner". Etter jeg aktiverte den så forsvant all knitringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå