Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 760 - Ulyd i drivverk


Xiphac

Anbefalte innlegg

Altså,har en 1988 Volvo 760 GLE (B280E) automat,og har fått en ulyd i bakaksel ved pådrag. Vel,jeg tror det er fra bakakselen da dette ikke er helt lett å lokalisere..Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette da det liksom er mer romling(knatring) enn lyd,og jeg merker dette kun ved igangjøring fra stillestående. Lyden/romlingen kommer fra høyre side bak,og jo hardere jeg kjører igang,dess værre er dette. Ved pen igangkjøring så varer dette bare et par sekunder. Noen som vet hva dette er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: kan også nevne at om lyden hadde kommet fra midt under bilen, er det foringen til mellomakselen son mest sansynlig hadde hvert gåen.

6898519[/snapback]

Sistnevnte var tilfelle på en 740 TIC jeg hadde for noen år siden. En diger gummiforing midt på mellomakselen som måtte byttes. Symptomene var noe tilsvarende det trådstarter beskriver.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Hoggingen kan skyldes motorfester også

Kan også være alderen på kassa også. Min hogg også litt, men det var stort sett ved giring og reduksjon av turtallet samtidig :) Fikk høre av en som har hatt mye volvo opp igjennom åra at det kan være kassa som er litt sliten, men kan også skyldes motorfester ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...