Gå til innhold

QLT på QXL


Anbefalte innlegg

Jeg fant en post som ble stengt den 28. august. Posten handlet om at eddielie30 hadde vunnet en auksjon på QXL fra en selger som heter QLT. QLT er veldig store på QXL og jeg mener eddielie30 hadde full rett til å klage.

 

Først skal jeg fortelle hvorfor det. QLT har en forpliktelse ovenfor kunden i forhold til informasjon. Hvis kunden ber om det, skal selger kunne redegjøre for når varen forventes å sendes. eddielie30 opplevde å ikke engang få svar på sine henvendelser. "Kunden har alltid rett", er et fint ordtak som ikke alt for mange lenger følger. At eddielie30 var litt kjapp til å skrive mail, og at han kanskje burde ha moderert seg noe er muligens sant. Det forandrer uansett ikke QLTs forpliktelser som selger.

 

Så, hvorfor søkte jeg etter QLT på nettforum som denne? Jo, fordi jeg er i nøyaktig samme situasjon som eddielie30.

 

Den 9. mai vant jeg en auksjon på QXL fra selgeren QLT. Den 9. juni purret jeg opp ordren. Den 12. juni svarte de at varen ikke var på lager. Det var siste gangen jeg hørte noe fra QLT.

 

Den 26. august vant jeg to auksjoner, igjen fra QLT. Må innrømme at jeg ikke sjekket hvem selger var. Nå skriver vi 20. september - og jeg har ingen vare sett. Alt er betalt, så jeg har i alle fall oppfylt mine forpliktelser som kjøper.

 

QLT fikk inn 1070 karakterer siste måned. Av dem var det 549 positive, 199 nøytrale og 322 negative. Nesten 50% av kundene er altså ikke fornøyde med QLT. Jeg ser et stort skip med et digert hull i bauen. Det tar inn masse vann, og snart synker det. Da snakker vi enda flere misfornøyde kunder.

 

Dette for å slippe ut litt frust, og for å gi eddielie30 oppreising.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest så mye negativ omtale av QLT at jeg styrer unna den bedriften. Selv om jeg flere ganger har hatt mulighet til å kjøpe diverse duppedingser til 1kr så har jeg latt være. Nå burde i grunn QLT sette alle sine auksjoner med en minstepris på 66kr, det såkalte gebyret på 65kr er en smule kamuflert i auksjonsbeskrivelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...