Gå til innhold

HTPC (Conroe) til rundt 17-18.000. Innspill ønskes

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Er i ferd med å trykke på bestillknappen på oppsettet mitt, men hadde satt pris innspill og evt endringer.

Har noen spørsmål etter oppsettet som jeg også håper dere kan svare på.

Oppsettet:

Kabinett:

Silverstone LC16M

Hovedkort:

Asus P5W DH Deluxe

Prossessor:

Intel Core 2 Duo E6600

Harddisk:

2xSamsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Skjermkort:

XFX GeForce 7900 GT 470M Xtreme 256 MB

Minne:

Corsair Twin2X2048-5300C4

Strømforsyning:

Seasonic S12-500

CPU-kjøing:

Zalman CNPS9500LED

Kabinettvifte:

Papst vifte 80x80

GPU-kjøling:

Zalman VF900-cu

TV-kort:

Hauppauge WinTV-PVR-500MCE

DVD-brenner:

Nec AD-7173

Tastatur/Mus:

Logitech diNovo Media Desktop Laser

Fjernkontroll:

Muligens en Logitech Harmony 885 eller Imon-sak

Ekstra skjerm:

Syncmaster 19" 940BW

(HTPC'en skal kobles opp mot 40" LCD skjerm, mens overnevnte skjerm skal stå på kontoret. Vil ha muligheten til å spille feks BF2 på denne hvis jeg ønsker)

Headset med mikrofon:

Jabra BT620S

Spørsmål:

Hovedkort: Er det noe poeng i å vente på Nforce hovedkort med dette oppsettet?

Skjermkort: Lurer også på de nye 7950 GT kortene.. Har det noe hensikt å kjøpe et slik i stedet? Er XFX 420 et godt valg hvis man skal ha 7900 GT kort? Som dere ser bytter jeg ut originalviften i håp om å få ned støyen på skjermkortet.

Minne: Mer fornuftig å gå for en billigere ram, og heller gå opp til 6400 istedenfor 5300?

Varme/støy: Noen som har en formening om hvordan dette oppsettet vil være i forhold til støy/varme?

Ekstra skjerm: Ser at denne skjermen er en "ny" utgave av B serien. Ettersom jeg forstår har denne BW skjermen widescreeen og støtte for HDCP. Er dete er godt valg?

Headset: Noen som erfaringer med dette? Planen med dette er å bruke det når jeg skal spille på ekstra skjermen på kontoret istedenfor på LCD'en i stuen. Det er ca ti meter fra HTPC'en i stuen til kontoret. Evt hvordan dette kommer til bli med feks voicechaten i BF2?

Er klar over at det er en del spørsmål her, men håper allikevel at flest mulig kan komme med innspill. Jeg har lest mange forskjellige tråder her, og det er tydelig at mange sliter med valg av komponenter i disse dager i og med at det er mye nytt på markedet. Vet godt at det ALLTID kommmer noe nytt på markedet, og at hvis skal vente på noe bedre venter man evig, men føler det er litt spes nå med Conroe/SLI/Nforce hovedkort/skjermkort/HDCP osv.

Tror nok derfor at hvis denne tråden blir svart på med fornuftige svar, kan den være til hjelp for mange andre foruten meg.

Ha en strålende dag alle sammen! :thumbup:

Endret av alopheim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
litt enkelt svar: Bra oppset men hadde bytta ut skjermkortet til et X1900XT om jeg var deg, tror kjøleren passer til det kortet også

6901778[/snapback]

Ja.. Har vurdet det kortet også, men har holdt en knapp med Nvidia pga Purevideo og litt mindre driverstyr muligens.. Kanskje det ikke er noe problem med dette kortet?

Andre som har noe å tilføye?

Lenke til kommentar

Hovedkort med nForce er kommet, ikke noe å vente på:

se her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324426

Skjermkortet ville jeg klart gått for 7950GT, først og fremst fordi det har 512 mb minne, og bra ytelse, og mest fordi det har HDCP støtte som standard, som er krav for å kjøre HD-DVD og Blu-ray.

Ellers ett solid oppsett med mye kvalitet, blir nok ganske så stillegående også :thumbup:

Kjør billigste mPC 6400 ram hvis du har råd. Definitivt!

Timings er så godt som helt underordnet.

Som sagt HDCP er krav for HD-DVD og Blu ray, ellers null poeng. (men det er jo utrolig viktig)

Hovedkortet du har valgt er nok litt dyrt, se like gjerne på det med nFOrce jeg foreslo (men hvis du trenger integrert WLan, så er det tross alt det beste du får)

Likevel synes jeg det er for dyrt.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er enig i bytte til Radeon X1900XT.

Jeg ser ikke noe poeng i å vente på nForce-hovedkort.

Skal du overklokke?

Hilsen,

efikkan.

6904488[/snapback]

Ok. I første omgang skal jeg ikke overklokke. Hvis det blir nødvendig senere, så kan det være aktuelt. Men per i dag, nei.

Lenke til kommentar
Hovedkort med nForce er kommet, ikke noe å vente på:

se her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324426

Skjermkortet ville jeg klart gått for 7950GT, først og fremst fordi det har 512 mb minne, og bra ytelse, og mest fordi det har HDCP støtte som standard, som er krav for å kjøre HD-DVD og Blu-ray.

Ellers ett solid oppsett med mye kvalitet, blir nok ganske så stillegående også  :thumbup:

Kjør billigste mPC 6400 ram hvis du har råd. Definitivt!

Timings er så godt som helt underordnet.

Som sagt HDCP er krav for HD-DVD og Blu ray, ellers null poeng. (men det er jo utrolig viktig)

Hovedkortet du har valgt er nok litt dyrt, se like gjerne på det med nFOrce jeg foreslo (men hvis du trenger integrert WLan, så er det tross alt det beste du får)

Likevel synes jeg det er for dyrt.

6904553[/snapback]

Takk for utfyllende svar.

Er feks dette nforce kortet bedre/mer "fremtidsrettet" enn det som jeg har satt opp? WLAN er greit å ha, men ikke noe must..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...