Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Musikk: Din Aller Første Hjemmelagde Sang

Anbefalte innlegg

Morn ja!

Satt akkurat og hørte gjennom noen støvete mapper på disken min nå, og fant de aller første sangene jeg noengang lagde ... moro å høre på, og heldigvis skjedd forandringer siden den gang. Tenkte jeg kunne legge ut et par her, også kanskje dere andre som holder på med musikk kunne lagt ut det første ferdige verket dere har skapt i deres karriere. Da regner selvfølgelig ingen her med at det skal være noe kvalitet over det.

Her er mine aller første "ferdige" låter iallefall! (enjoy ... haha)

The Lost Woods /mp3

Inspirert av Robin Hood med Kevin Costner husker jeg, og ikke av det beste det kommer til å høre i år. Hehe! Men det var utrolig moro å få det til den gangen, og jeg husker jeg var så stolt at jeg holdt på å tisse på meg. Laget i FastTracker 2.08 som alt annet den gangen ... og lydkvaliteten er heller rævva.

Dreams of a Destiny /mp3

Sang nummer to ... laget rett etterpå. Brukte ustyrlig lang tid på det, og det er adda noen komiske vokaler med elkjøp-mikrofon også. Jenta som prater er fra en som kalte seg Riverman på rewind-music.com (han har gitt opp nå). Denne vant jeg Traxxinspace sin song of the day eller week med husker jeg, og da var det gjort. Jeg skulle aaaaldri gi meg med musikk, og jeg mente jeg var best i verden. Leste på *.xm-taggen alt jeg hadde skrevet, og det var ikke måte på hvor seriøse og profesjonelle man skulle være. Men moro var det. Oh teh memories. Også laget i FastTracker.

Det var mine første, så om dere har noe å vise frem eller har interesse av å høre det her - så fortsett på tråden. Jeg kunne hatt moro å ha hørt fra enkelte ganske flinke her inne iallefall.

- SkyMarshall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teller det man spillte inn for første gang med band og? :fun:

Tror ikke jeg har de eldste sangene lenge. Tror jeg og det bandet jeg spillte trommer i spillte inn gitar med elkjøp mikrofon og brukte fruityloops trommer. Det var altså i 9. klasse.

Etter det spillte vi inn en del sanger i hjemmestudioet til broren til gitaristen i bandet. Var vel nesten første sangene vi var med og laget. Hør hør ;)

Edit: Fanden! Vedlegga la seg ikke til :nei:

Edit igjen. Fant ut at sangene lå her.

Endret av Øssa
Lenke til kommentar

Skal vi se... Hvor jeg bor er det et bondeland med evige jorder og gårder og knøl... så.. det ligger vel 20 minutter unna sivilisasjonen i bil, så vi lagde en liten sang om akkurat dette... Stedet heter Kroer BTW.

Jeg har ikke innspilling siden det bare var et lite musikkprosjekt i niende. Sangen synges lavt og mørkt, og litt sakte siden den er så dyster.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

KROERBONDEN

Kroerbonden jobber ut'på jordet.

Han gjør det fordi han har ingenting annet å fore.

Han har levd et liv i ensomhet,

ingen kommer til Kroer det er noe alle vet.

Kroerbonden jobber ut'på jordet.

Kroerbonden sitter alene i stolen.

Han sukker, og myser opp på solen.

Han vender blikket mot veien, ingen kjører forbi,

og han har utviklet en form for schizofreni.

Kroerbonden sitter alene i stolen.

Kroerbonden sier til seg sjøl,

jeg lever i et forbanna høl.

Nå tar jeg harakiri, det er det jeg gjør,

sånn som jeg lever nå, er det best at jeg dør.

Kroerbonden ligger ut'på jordet.

Kroerbonden råtner bort på jordet.

Ekstra stilig er det at musikklæreren vår bor uti ødet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Dette var morsomt! Får legge ut den første elendigheten jeg lagde/satte sammen her, da:

White Will Smith - Gaga-Bombom

Satt sammen i Magix Music Maker Generation 5 en gang i 1999 eller 2000.

Edit: Kan vi ikke gjøre denne tråden til et sted der man kan poste flere av sine eldre produksjoner? Legger ut en låt til, som jeg mener er den beste fra perioden 1999-2001:

White Will Smith - Tord is Robin's High

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...