Ultra_Fisk Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei,jeg har adsl, oghar koblet alt riktigt.Alt er satt inni untatt tpen fra modem på splitteren til modemet.Da jeg setter inni denne slutter det grønne lyset på isdnboksen og lyse og telefonen blir opptatt. Er det noe feil med "line(kabelen fra veggen)" som jeg koblet selv, to ledninger som jeg har plassert midt i en rj45kontakt, dette har fungert før. Det funket igår dette men idag så funker det ikke :sad: ..jo og da jeg tar ut kontakten fra telephone fra spiltteren og kobler til modem på modeminngangen funker modemet men viss jeg da setter inni kabelen til telephone så blir det det samme igjen... Trenger virkelig hjelp Takk for svar! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hvis det fungerte i går med både telefon og ADSL tilkoblet, og telefon og ADSL nå fungerer når den andre ikke er tilkoblet så ville jeg mistenke at splitteren er defekt. Ta kontakt med Bluecom og forklar. Lenke til kommentar
SuperEkstraDS Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Har oplevet det samme (uten at jeg fikk telefonen til å fungere igjen). I mitt tilfelle gjorde dårlig kontakt i et koblingspunkt at telefonen (= lave frekvenser) falt ut mens data (=høye frekvenser) passerte. Hvis dett er tilfelle bør du ringe feilmeldingen, 145 - ikke 05000, som måler dette fra sentralen. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Hei, jeg testet med ny splitter. Den var det ikke. Så testet jeg med nytt modem, det var modemet som var ødelaggt. Takk! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå