Propofol Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Har en god veninne som bor borti statene, west-virginia med andre ord. Pratet med henne over msn og vi ble enige om en liten trade: Jeg skal sende henne 2-3 melkesjokolader. Går det an? Er det lov? Hun skal sende meg amerikansk snus ("Wolf"). Går det an? Er det lov? Endret 19. september 2006 av eilertsen Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Vil tro at dette er lov, men er usikker på prisen. Folk sender jo brev til Gambia, så hvorfor ikke sende en sjokolade til USA? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Du kan ihvertfall sende sjokolade til USA, da jeg selv har gjort dette. (bare i motsatt rekkefølge) Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Er dere hundre prosent sikker? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ja, har sjølv sendt sjokolade i gåve til USA fleire gongar. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Nye terrorregler sier at man ikke kan sende flytende ting til og fra USA. Bare sørg for at sjokoladen ikke er smelta/smeltende når du sender sjokoladen, med andre ord Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 er vel ikke når man sender at det blir sjekket om det er flytende, er vel i usa vil jeg tro... Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Da regner jeg med at jeg bare kan sende det i et helt vanlig brev om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det er såvidt jeg vet ikke lov å innføre meieriprodukter til USA. Om sjokolade går inn under dette vet jeg ikke, men venninna mi fikk ikke lov å ta med brunost hit i alle fall. Bor i South Carolina. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Det er såvidt jeg vet ikke lov å innføre meieriprodukter til USA. Om sjokolade går inn under dette vet jeg ikke, men venninna mi fikk ikke lov å ta med brunost hit i alle fall. Bor i South Carolina. 6905975[/snapback] Da ble hun feilinformert. Food Products: bakery items and all cured cheeses are permitted; however, no cheese with "mold" (e.g., Roquefort, Gammelost) is permitted. Yes, you can take Norwegian goat cheese to the U.S. Fra http://www.usa.no/embassy/consular/amcit/customs.html Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Såpass. Synd for meg det :S Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg har fått sjokolade i posten. Mmm, Firkløver. Men det var før de siste terrorgreiene skjedde. Det verste som kan skje er vel at det blir stoppet i tollen, så jeg hadde prøvd hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Smelter ikke sjokolade om man sender det i posten? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg ville sendt sjokoladen uansett jeg, den blir jo bare konfiskert hvis den lager problemer. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det er lov Er bare kjøttprodukter som ikke er helt lov å sende grunnet fare for virus (gjelder inn til USA). Lenke til kommentar
fompa Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Regner med det ikke er trygt og sende sjokolade, for tollen der borte kommer sikkert til å sjekke hva det er, så tar de det selv, og spiser det! Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Nå er det så mange her inne som snakker uten kilder og/eller begrunnelse. Kan noen vennligst henvise til kilder? Ikke for å være stygg altså.. .. nå skal det forresten nevnes at noen av dere som bare linker til lovdata.no blir oversett. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Strengt tatt er det ingen vits å lenke til Lovdata med tanke på at det er reglene i forhold til USA som er interessante her Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Tråden er raportert med forslag om flytting til Juss, men vi lar den ligge her intill vidre. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Det er nok større problemer med snus inn i Norge (med tanke på at dette er tollpliktig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå