anderfo Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Sinnsykt store forskjeller på farger! Spesielt HP-850 skiller seg ut på de fleste bildene. De ser litt unaturlige ut syns jeg? eks. http://galleriet.akamera.no/album75 G2 virker best, men så kan jeg heller ikke så mye om farger... ...men spesielt på innendørsbildene ("diadem", både med og uten blitz) var det enorme forskjeller på lyset: http://galleriet.akamera.no/album70 Hvilket av bildene var egentlig nærmest virkeligheten? (den kjenner jo ikke jeg..) Uansett; blitzen på begge Nikons kamera ser ikke ut til å virke særlig bra http://galleriet.akamera.no/album71 [ Denne Melding var redigert av: anderfo på 2002-10-30 21:45 ] Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 > De ser litt unaturlige ut syns jeg? Enig. Bakgrunnen var grå - ikke blå. > Hvilket av bildene var egentlig nærmest virkeligheten? Her var HP 850 nærme virkeligheten. MLW Lenke til kommentar
goggi Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Det virker som om noen av bildene er tatt med feil hvitbalanse. er alle bildene tatt med auto?? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 De fleste bildene er tatt med automatisk hvitbalanse, enkelte er tatt med manuell. MLW Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Bilder tatt med automatiske innstillinger, yter ikke det respektive kamera rettferdighet. Skal man utnytte et kamera, må man bruke manuelle innstillinger, fordi de ulike kamera har vidt forskjellige fabrikkinnstillinger. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Det er vel riktig det du sier, men det burde ikke vært sånn.. Å legge inn masse manuelle instillinger kan umulig koste noe sørlig for produsenten. Automatikk derimot så må de i hvertfall gjøre noe for å få den til å bli bra. Såpass dyre karmeraer som G2,etc. burde ha bedre automatikk enn det som ble vist i denne testen. Det er synd mitt A40 ikke er 4mpx. Det tar jo like "bra" bilder det som de i testen. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 > Bilder tatt med automatiske innstillinger, yter ikke det respektive kamera rettferdighet. De fleste kameraer fungerer meget godt på automatiske innstillinger i de fleste forhold. De fleste benytter seg også av de automatiske innstillingene, og da er det viktigste å teste nettopp disse. MLW Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Da skal jeg være spesifikk. Jeg synes ikke det er riktig å legge ut et ufokusert bilde slik som her av CP5700: http://galleriet.akamera.no/album77/aad Jeg har tatt mange bilder i dårlig belysning med mitt CP5700, men kan ikke akkurat si at jeg kjenner meg igjen. Har nevnt det før, og sier det igjen: Man skal ikke se bort fra at et kamera kan ha en feil. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 > Jeg synes ikke det er riktig å legge ut et ufokusert bilde slik som her av CP5700: Ingen av de andre kameraene jeg testet hadde problemer med å fokusere på dette motivet. Jeg er møkklei av fokusen til Coolpix 5700, og har gått tilbake til å bruke Canon G2. Det kan selvsagt tenkes at det er noe galt med kameraet mitt, så jeg får høre med Nikon. MLW Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Galleriet er meget interessant, men savner opptaksdata på bildene. For meg er det nesten like interessant som bildene. _________________ Knut Skarsfjord [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-11-04 16:19 ] Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Trykk "Photo properties" øverst i høyre hjørne når du har åpnet et bilde. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå