Gå til innhold

Spenninger fra PWR og HDD LED-kontakter på HK?


Anbefalte innlegg

Halloi,

Lurer på hva slags spenninger som normalt leveres fra kontaktene for HDD og PWR LED på hovedkortet. Har hørt om både 5 og 3.3V. Har tenkt å koble på en "Vandal"-bryter med innebygget LED som er spesifisert til 3.4V. Hos Performance-PCs.com skriver de at det er "plug and play" og at forskjellen på 0.1V (fra 3.3, som de skriver at leveres fra HK) ikke har noe å si, men hos FrozenCPU.com selger de kabler som har innebygde motsander som de mener at er best for å koble på LEDen til HK uten å svi den. Hvem skal jeg tro på? Ingen tar brytere med svidde LEDer i retur, så jeg vil hest få det riktig på første forsøk.

-GG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så lett å gi et enkelt svar på dette, for jeg tror ikke du skjønner forutsetningene for hvordan LED fungerer. Det er ikke slik som en lyspære at du har kobler til en viss spenning. Spenningen oppstår over dioden når du setter på en strøm, det er påkrevet med en motstand (som kan være innebygd i LEDen).

På HK sitter det motstand, så både 5V og 3.3V (eller 2.2 eller noe annet) er like riktig, det spørs jo bare om du måler med eller uten LED tilkoblet.

Du kan koble på en 3.4V (blå?) direkte, men den vil muligens lyse noe svakt.

 

Se ellers LED guide i 'sticky'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...