Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte å begynne å programmere og da i Python da flere personer anbefaler dette sterkt.

Jeg lurer da på:

1. Vet noen om en del gode tutorials på nettet? (ønsker ikke å kjøpe en bok :sad: )

2. Hvilke program kan jeg bruke til programmeringen. Skulle ønske det fantes noe mer grafisk, med noen hjelpende funsksjoner.

Jeg har Visual Studio 6.0 pro. orginalen liggende her. Kan noe av den programpakken brukes til Python?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Python er gøy ... Jeg har programmert mye i Python (lagde blant annet en telefonsentral og telefonklienter i Python). Jeg anbefaler å bruke Emacs (enten for Windows eller Linux)som editor siden Emacs har støtte for Python syntaksen, kjøring av kode osv. Andre programmer vet jeg faktisk ikke om bortsett fra en rekke Python verktøy i Linux.

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tutorials på nettet kan du jo finne hos Python.org. Noen IDE'er kan være IDLE, PythonWin, Wing IDE, Boa Constructor og Black Adder. Har ikke testet alle disse selv, da IDLE og Emacs holder lenge for meg. Noen av disse er kommersiale og (har du lyst på noe dyrt kan du jo sjekke ut PythonWorks til $400 lisensen...:o) Ellers har du jo alltid en del Python programmerere på forumet til Hackers.com (tar litt tid å loade).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...