superaleksander Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg har lagt en del penger i å gjøre maskinen mest mulig stillegående, og siste hånd på verket var å bytte ut vifta som kom med cpuen til en Zalman-vifte av den stillegående sorten. So far all good. Men så skulle maskinen brukes. Nå bruker den ca 10-15 minutter på å starte opp XP, å fyre et program tar 2-5 minutter, og hvor lang tid alt annet tar orker jeg ikke tenke på en gang. Jeg er veldig mottakelig for mulige løsninger på/årsaker til dette. Kan det ha noe med vifta å gjøre, eller kan det ha skjedd noe annet da jeg skifta den ut. Det skal legges til at jeg måtte demontere så og si hele maskinen for å få satt inn den nye vifta, så det er jo ikke umulig at noe kan ha skjedd. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 sitter alt skikkelig i da?ram,skjermkort nettverkskort? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Har du byttet kjølepasta (dumt spørsmål men det må stilles) og påsett at viften er riktig montert, dvs har god kontakt med CPUen? Lenke til kommentar
superaleksander Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Har du byttet kjølepasta (dumt spørsmål men det må stilles) og påsett at viften er riktig montert, dvs har god kontakt med CPUen? 6896675[/snapback] Byttet kjølepasta, vifta er riktig montert, og alle komponeter sitter som de skal. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Vel. Da er det bare å dobbeltsjekke. Du verden hvor mange ganger jeg er sikker på at deler er riktig montert, og en dobbeltsjekk avslører banale feil. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Sjekk temperaturen... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Sjekk temperaturen... 6911234[/snapback] Og er det en Intel-prosessor så kan du sjekke ut Throttlewatch. Throttler den så er kjøleren ikke godt nok montert. Lenke til kommentar
superaleksander Skrevet 26. september 2006 Forfatter Del Skrevet 26. september 2006 Temperaturen ligger mellom 29 og 32 grader. Har ikke funnet noe noe annet som er feil heller. Kan det oppstå problemer som følge av for mye eller for lite kjølepasta? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Temperaturen ligger mellom 29 og 32 grader. Har ikke funnet noe noe annet som er feil heller. Kan det oppstå problemer som følge av for mye eller for lite kjølepasta? 6944292[/snapback] Ikke annet enn en skikkelig kortslutning av hk ved ekstremt søl ( da ville den neppe funket i det hele tatt) Eller at CPUen går varm. 30 grader virker jo ikke ille. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Enig i at dette høres ut som thermal throttling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå