HrSteen Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg må vel hive meg på HDR-bølgen som foregår for tiden. Mitt første forsøk og resultatet er jo deretter. Forsiktig bruk av hdr her, samt vanlig etterbehandling. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=634399 Har foregått en del diskusjon om denne teknikken på ymse fora. Og gratulerer med det raskeste svaret noensinne. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Okei, takk for fin tråd. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det var ikke akkurat spessielt fint Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Det var ikke akkurat spessielt fint 6896546[/snapback] Egentlig meget enig, jo mer jeg ser på det jo værre blir det.. hrmf Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Utbrent på venstre fjell? Synes bildet var bra i utgangspunktet ivertfall. Veit ikke om det er stoners som har tatt det da... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Tipper det er stoners som har tatt det ja. det er litt vanskelig å rippe off X antall bilder med nøyaktig samme motiv (samme plassering av kamera), bare med forskjellige eksponeringer merkelig løsning du har valgt på barskoen på høyre side, ellers bra.. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 joda jeg som har tatt det. Barskogen på høyre side er slik grunnet lav sol fra venstre mot høyre. Derfor er det slikt. Hvis det var det du tenkte på. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 det ser mørkere ut på toppen enn resten, så jeg trodde kanskje du hadde gjort det lysere... så ut som slurv Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Elsker slikt landskap. Hvor er det tatt? Syns det var fint bilde jeg, kunne vært noe mørkere kanskje. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 det ser mørkere ut på toppen enn resten, så jeg trodde kanskje du hadde gjort det lysere... så ut som slurv 6896628[/snapback] aha.. helt øverst ja.. det er ekte slurv.. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Elsker slikt landskap. Hvor er det tatt? Syns det var fint bilde jeg, kunne vært noe mørkere kanskje. 6896633[/snapback] Landskapet er veldig fint der, desverre vises det ikke så godt med dette bildet. Står egentlig i en ganske kraftig foss som for øyeblikket var rimelig inntørket. Plassen er Øverdalen/Dalsgrenda/Dalselv i Mo i Rana. "Storfossen" blandt de innfødte. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ikke så dumt dette. Det som er "slurv" er nevnt, men bortsett fra det ble det ganske vellykket. Noen smått utbrente deler, men det er en ekstrem situasjon med nesten direkte sollys. Forgrunnen ble lekker. Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 ... for ikke å nevne den utrolig gode dybdevirkningen! Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 ...og at linjene danner en X midt i bildet er en herlig effekt synes jeg! Perspektiv nesten inn mot forsvinningspunktet, som så åpner seg igjen videre innover. Wooosh! Liker lyset også, spesielt barskogen til høyre og venstre. Skal jeg sette fingeren på noe er det at konturen av åsen mot himmelen til høyre har fått en mørk linje som ser ut som klipping. Originalbildene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå