Gå til innhold

Dumme imamer og Anthrax-brev

Kubin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

"WASHINGTON — The FBI has narrowed its focus to "about four" suspects in the 6 1/2-year investigation of the deadly anthrax attacks of 2001, and at least three of those suspects are linked to the Army’s bioweapons research facility at Fort Detrick in Maryland, FOX News has learned.

Among the pool of suspects are three scientists — a former deputy commander, a leading anthrax scientist and a microbiologist — linked to the research facility, known as USAMRIID.

A leading theory is that the anthrax was stolen from Fort Detrick and then sealed inside the letters. A law enforcement source said the FBI is essentially engaged in a process of elimination.

Much of the early public focus fell on a Fort Detrick scientist named Steven Hatfill, who is suing federal authorities for identifying him as a person of interest. Now the FBI is focusing on other scientists at the facility."

http://www.foxnews.com/story/0,2933,342852,00.html

Lenke til kommentar

Jeg må først si at jeg ikke har lest hele tråden med kilder og det hele...

To politiske frontfigurer i den amerikanske kongressen er tidligere majoritetsleder i Senatet Tom Daschle, og lederen for Senatets justiskomité, Pat Leahy. Begge karismatiske politikere med klar tale. De var blant de kongressrepresentanter som uttrykte motstand mot den kontroversielle Patriot Act. På forbløffende kort tid lå denne loven ferdigskrevet etter 911. Det Hvite Hus krevde at loven skulle vedtas uten debatt og uten at representantene fikk lese hele lovteksten. Så lenge ledere som Daschle og Leahy nektet å godta loven og kravene om å unngå vanlig behandling i Kongressen, representerte de en direkte fare for at lovforslaget kunne bli veltet.

Daschles kontor mottok miltbrannbrevet 15.oktober. I alt 31 medarbeidere i Senatet testet positivt for bakteriene. 24.oktober passerte the Patriot Act i Senatet, uten debatt. Pat Leahy sendte flere skarpe brev til justisminister Ashcroft med krav om informasjon om lovframlegget. Brevene ble ubesvart. Så krevde han at justisministeren møtte i komiteen for å svare på spørsmål. Da heller ikke dette skjedde, var kravet skriftlige svar på en rekke punkter. Ashcroft ignorerte fortsatt justiskomiteens formann. Leahy mottok sitt brev med anthrax 16.november. Denne gangen var giftkonsentrasjonen én billion sporer pr gram! 6.desember møtte Ashcroft endelig i komiteen, og loven som representantene enda ikke hadde fått lese i sin helhet, ble enstemmig godkjent. Hvorfor forsvant all motstand mot loven så brått?

Den sovende delen av verden, dvs bla. norsk presse, rapporterte om at disse miltbrannbakteriene stammet fra Irak, case closed.

Noen måneder senere fikk den våkne del av verden vite at miltbrann-bakteriene var sporet tilbake til et hemmelig våpenprogram ledet av CIA, US Army Medical Research Institute of Infections Diseases (USAMRIID).

Et anonymt brev fikk media og FBI til å fokusere på Dr. Ayaad Assaad, en egyptisk forsker ved Fort Detrick. En araber måtte få skylda. Rasen passet jo perfekt med agendaen om å starte en krig mot de oljerike landene i Midt-Østen.

Men hva med Philip Zack, sionisten som ble sett på CCTV ved Fort Detrick etter at han fikk sparken derfra for å ha ytret rasistiske bemerkninger mot en arabisk kollega? Da dette ble kjent sluttet FBI og massemediene å kommentere saken. Redd for en ny Lavon sak? Per desember 2000 jobbet forresten Zack for Gilead Sciences Inc, der selveste Donald Rumsfeld satt i styret.

Jeg stiller meg uansett svært tvilende til noe Faux News og Rupert Murdoch kommer med nå. Jeg tror ikke de vil røpe noe som helst i denne saken, heller lede oss inn en blindvei.

2b.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt meg så grundig inn i dette. Men, jeg har hatt anthrax-saken i bakhodet siden den ble gjort kjent i media.

Det er veldig merkelig hvordan det ble fullstendig stille i media rundt denne delen av terroranslagene.

Hvem som står bak hva, osv. er det nok umulig å få skikkelig klarhet i. Men, jeg klarer ikke å legge fra meg idéen om at hvis man vil manipulere folk til å gå med på omtrent hva som helst, så er terrorisme den perfekte syndebukken å gjemme seg bak.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hovedmistenkte begår selvmord :

"Authorities investigating the deadly 2001 anthrax mailings used previously unavailable techniques to trace the lethal powder to the office where scientist Bruce E. Ivins worked at the sprawling Army biodefense laboratory at Fort Detrick, Md., according to sources briefed on the investigation.

Investigators were so certain about the connection that they had scheduled a meeting for last Tuesday with Ivins's attorneys to discuss a plea bargain that would have sent the scientist to prison for life but spared him a death sentence, according to sources briefed on the government's case. But barely two hours before the meeting was to occur, Ivins died of an overdose of Tylenol that he had ingested over the weekend, the sources added. The death was ruled a suicide."

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...0100404_pf.html

( Merkelig å se tilbake på hvor kraftig provosert jeg ble av deg ( TomWaitsForAlice ). Men vi har jo kommet godt overens siden. )

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg gikk glipp av dokumentaren "Anthrax war" på NRK2 tirsdag kveld.

Men fant den på Nett-TV, så den skal jeg definitivt se.

"Vi følger journalisten Bob Coen som avslører den mørke hemmeligheten bak miltbrannterroren og hvordan verdens interesse og frykt for biologisk krigføring har våknet for alvor."

Dokumentaren kan du se på denne linken ( fram til 21. Desember )

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/692546/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...