Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppkobling til ny router.

Anbefalte innlegg

Sitter her å prøver å koble meg opp til min nye router av typen Netgear WPN824. Problemet er at jeg ikke klarer å koble meg via routeren slik at jeg får brukt internett. Det rare er at familien har 3 andre maskiner i huset der forøvrig to av disse er Macbooks, disse fungerer helt fint på den nye ruteren og kobler seg opp trådløst med en gang. Den vanlige stasjonære maskinen har heller ingen problemer med å skaffe seg internett via routeren ved hjelp av TP-kabel.

Min Acer maskin derimot nekter å koble seg til det trådløse nettverket via routeren. I tillegg vil den IKKE fungere med TP-kabel. Hvorfor ikke? Det står at maskinen ikke kan koble seg til internett fordi den ikke får mottat noen nettverksadresse osv. Og så står det Ingen tilgang / Begrenset tilgang.

Forstår lite av dette.

Takker for alle svar!

Endret av metalizer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her å prøver å koble meg opp til min nye router av typen Netgear WPN824. Problemet er at jeg ikke klarer å koble meg via routeren slik at jeg får brukt internett. Det rare er at familien har 3 andre maskiner i huset der forøvrig to av disse er Macbooks, disse fungerer helt fint på den nye ruteren og kobler seg opp trådløst med en gang. Den vanlige stasjonære maskinen har heller ingen problemer med å skaffe seg internett via routeren ved hjelp av TP-kabel.

Min Acer maskin derimot nekter å koble seg til det trådløse nettverket via routeren. I tillegg vil den IKKE fungere med TP-kabel. Hvorfor ikke? Det står at maskinen ikke kan koble seg til internett fordi den ikke får mottat noen nettverksadresse osv. Og så står det Ingen tilgang / Begrenset tilgang.

Forstår lite av dette.

Takker for alle svar!

6896231[/snapback]

Er alt bra inne i enhetsbehandlinga?Drivere til trådløs netverk.

Dere har ikke lukket nettverk med mac adresse?

Hadde hvert lurere å poste dette under nettverk.

Lenke til kommentar

Ser ut som om Alt stemmer. Nettverket er heller ikke låst til Mac maskiner. Nå sitter jeg nemlig på mammsen sin bæbare Acer maskin og det trådløse nettverket fungerer glimrende på denne. Eneste maskinen det ikke fungerer på nå er jo min hehe...Men altså "Begrenset eller ingen forbindelse" og "Du kan ikke koble til internett eller noen nettverksressurser. Dette problemet oppstod fordi nettverket ikke tilordnet en nettverksadresse til datamaskinen".

Ingen nye forslag?

Lenke til kommentar
kan det være at routeren er stilt inn på og bare gi ut 3 ip'er da?eller no lignende?

6896638[/snapback]

Tenkte på noe lignende jeg også men det kan ikke være det ettersom mammsen sin laptop kom rett innpå nå nettopp ... MEN nå koblet jeg fra nettverket en god stund og koblet meg på igjen og da fungerte det i ca 1minutt før "linjen" ble blokkert igjen. Da fikk jeg opp en melding fra Norton om at de hadde blokkert en "farlig" internett tilgang..ERGO det er vel det drittet av et program som ødelegger alt?? holder på å fjerne det nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...