Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tilkoblet til trådløst, men kommer ikke på nett!

Anbefalte innlegg

jeg har sett dette problemet mange ganger nå på forskjellige maskiner. jobber på datahjelp-kontoret på høgskola, og folk kommer stadig innom med nye laptoper som de ikke får på trådløs-nettet på skola.

såvidt jeg kan huske gjelder akkurat dette ofte, om ikke alltid, Intel sitt PRO/Wireless 3945ABG nettverkskort. senest idag er det trøbbel med en splitter ny asus A6Ja, ei uke gammel.

maskinen er var problemfritt på hjemme-nettet i går kveld, men nå i ettermiddag vil den ikke, på samme nett. ingen innstillinger er forandret, verken på maskin eller ruter, og flere andre maskiner er allerede tilkoblet på samme nett, uten problem. tilkoblingen er forsøkt reparet med xp's egen reparere-funksjon, men til ingen nytte. maskinen har perfekt trådløs styrke, er altså tilkoblet, men mottar plutselig ingen pakker.

noen idé om hva det kan skyldes? er det noen driver-versjoner til 3945 som er trøblete? dette irriterer meg...

EDIT: ble akkurat oppringt av min venninne som plagdes med den nevnte A6Ja'en. nå hadde ho trykket på "masse greier". PROSet-konsollen var deaktivert, dvs Windows var valgt til å administrere WiFi. hun hadde aktivert PROSet, funket fremdeles ikke, også deaktivert det igjen, og da funket det som normalt. det virker jo som det er dette PROSet-programmet det er trøbbel med. for dette er jo ikke "normalt" (les: det skal jo ikke være slik....)!

Endret av Archeron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...