Don Spiff Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, som emnetittel tilsier så har jeg små problemer her. Testet 3 forkjellige drivere til skjermkort, bytta chipset driver 2 ganger, reinstallert Windows XP med samme resultat. Det jeg lurer på da er om det er skjermkortet eller kanskje ram-brikka som ikke er helt medgjørlig. Maskinen restarter seg også hvis jeg prøver å sette opp oppløsningen til 1280x1024. Maskinspec: AMD XP3000+ cpu (socket A) 256mb DDR (vet det er lite) Gainward 6600GT 128mb DDR MSi K6 Delta hovedkort 16x MSi DVD-Rom Takker for respons. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, som emnetittel tilsier så har jeg små problemer her. Testet 3 forkjellige drivere til skjermkort, bytta chipset driver 2 ganger, reinstallert Windows XP med samme resultat. Det jeg lurer på da er om det er skjermkortet eller kanskje ram-brikka som ikke er helt medgjørlig. Maskinen restarter seg også hvis jeg prøver å sette opp oppløsningen til 1280x1024. Maskinspec: AMD XP3000+ cpu (socket A) 256mb DDR (vet det er lite) Gainward 6600GT 128mb DDR MSi K6 Delta hovedkort 16x MSi DVD-Rom Takker for respons. 6896174[/snapback] Du kan trykke av automatisk restart for å få opp bsod.(Bluscreen of death)Noter alt på feilmeldinga til blåskjermen og post den her. Får å få mere opplysninger..velg start-kjør.skriv eventvwr Kikk inne i der og se på feilene. Lenke til kommentar
Don Spiff Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Så ingenting i eventlog som kunne tyde på feil men jeg trykte av "automatisk restart" og prøvde igjen , da fungerte det.. aner ikke hvorfor men etter 6 forsøk har jeg skjermkortdriver hehe.. Takker for svar Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Så ingenting i eventlog som kunne tyde på feil men jeg trykte av "automatisk restart" og prøvde igjen , da fungerte det.. aner ikke hvorfor men etter 6 forsøk har jeg skjermkortdriver hehe.. Takker for svar 6896450[/snapback] Jeg vil be deg om å sjekke tempratur på cpu. Lenke til kommentar
Don Spiff Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Den er sjekket og den ligger på 47 grader idle og 56 load. samme som den alltid har gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå