Goscinny Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Hei! Jeg holder på med en oppgave i fysikk. Jeg står imidlertid litt fast. Jeg er ferdig med stråle 1. På stråle 2, derimot, mangler jeg både brytningsindeksen til vannet, eller refleksjonsvinkelen. Oppgaven er at jeg skal vise strålegangen helt til begge to er inne i glassprismet (brytningsindeks 1,50). Håper noen kan hjelpe meg. Goscinny Endret 20. september 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Vil det være lov å se i brytningsindeksen i formelboken? Goscinny Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Jeg vil tro at det er fullt lovlig å finne brytningsindeksen i formelboka ja.. kan egentlig ikke tenke meg noe annet. Brytningsindeksen til vann: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 1,33 Uten å vite brytningsvinkelen (som er den du skal finne, derfor vet du jo ikke den) så vet ikke jeg om noen måte å finne brytningsindeksen på ihvertfall. Edit: Sikker på at det ikke er 2FY denne oppgava er ifra? For jeg er helt sikker på at jeg gjorde nøyaktig den samme oppgava for et par dager siden - i 2FY Endret 20. september 2006 av ZiggWarth Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Stemmer det, ZiggWarth. Var 2 FY Goscinny Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Visste du forresten at brytningsindeksen for blått lys gjennom vann er 1,337? Bare litt unyttig info. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 n1 sin a1 = n2 sin a2 1,33 * sin 45 = 1.5 sin x Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Om jeg kan slå opp i tabeller og formler blir oppgaven en lek. Lurte bare på om jeg kunne regne meg frem til den Goscinny Lenke til kommentar
EDB Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Når det ikke står noe spesielt så går man jo utifra at det er vanlig vann. Om du er redd for at det skal trekke er det vel bare å skrive at du har tatt den forutsetningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå