Trond Vegar Vik Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Har en Linksys WRT54G som er koblet opp mot bredbåndet, og en Netgear WGR614v5 som står på kontoret. Disse skulle jeg gjerne koblet sammen, da trådløst. Noen som har noe løsning på det? Grunnen er at jeg ønsker kablet nett mellom maskinene på kontoret, i tillegg til internett-tilgang... Forslag? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det kan være veldig vanskelig å koble trådløst sammen 2 routere fra forskjellige selskaper selv om de begge støtter WDS. Støtter noen av de routerne wds? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 WRT54G routeren er den ny? Sjekk om den er v1-4 eller v5-6. Er det v1-4 så kan den lastes med ny firmware og brukes til å koble mot Netgear routeren i klient modus. (Du må i såfall bytte om routerne og får internett på nettverkskabel fra LAN på Linksys routeren). Lenke til kommentar
Trond Vegar Vik Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Linksys'n er v5 og Netgear er v5... Skal se litt om jeg kan laste ned DD-wrt og installere den på linksys. Men jeg er usikker på om den støtter det, da den ikke er GL, men bare G... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 v5 G takler ikke linux modder da de kjører Linksys eget properitære system. GL kjører linux. men skal gå an å sette den i bridge mot det andre accesspunktet fordi.. Lenke til kommentar
stylus Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Jeg lurer litt på det samme, med et annet oppsett. Jeg ønsker å forlenge wlan området. Har et hus og en garasje med et "furterom". Her har jeg planer om å sette inn en sofa, tv, kontorpult og en PC. Rekkevidden for router er ikke lang nok til garasjen. Har Tele2 adsl med en (Tilgin) WOOD IAD453W_B. Firmware: 453W_B_S_2_5_1_RC_8. Dette er det de kaller en "altiett" modem hos Tele2 Har også en Linksys WRT 56GS firmware: V5 Spørsmålet mitt er : hvordan jeg fysisk kobler de sammen - tråløst.... Jeg trenger vel ikke å ha WDS på Wood routeren? Fungerer ikke Linksys routeren som et aksess-punkt? (slik jeg vil ha det) Er litt grønn på dette området..... Endret 19. september 2006 av stylus Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg lurer litt på det samme, med et annet oppsett.Jeg ønsker å forlenge wlan området. Har et hus og en garasje med et "furterom". Her har jeg planer om å sette inn en sofa, tv, kontorpult og en PC. Rekkevidden for router er ikke lang nok til garasjen. Har Tele2 adsl med en (Tilgin) WOOD IAD453W_B. Firmware: 453W_B_S_2_5_1_RC_8. Dette er det de kaller en "altiett" modem hos Tele2 Har også en Linksys WRT 56GS firmware: V5 Spørsmålet mitt er : hvordan jeg fysisk kobler de sammen - tråløst.... Jeg trenger vel ikke å ha WDS på Wood routeren? Fungerer ikke Linksys routeren som et aksess-punkt? (slik jeg vil ha det) Er litt grønn på dette området..... 6897766[/snapback] Linksys routeren fungerer som et aksesspunkt hvis du kobler ut DHCP og plugger PC i LANport. Et aksesspunkt kan ikke koble til et annet aksesspunkt. Da må man sette den i en annen modus (som er kompatibelt med det du skal koble mot). Tipper du må laste inn linux og dd-wrt micro og droppe vx-works for å få sammenkoblingen til å fungere. Da vil du kunne koble deg til Wood' boksen med WRT54GSv5 i clientmode. Da har du hvertfall kablet internett ut fra WRT54GS. NB: Jeg har ikke testet dette selv, og det finnes lite info om dette. Faktisk så går det ikke pr dato an å revertere boksen til standard Linksys firmware hvis du skulle ønske det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå