staagri Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Har innstalert windows 2000 server på D: og har fra før xp innstalert på C: men når jeg skulle boote opp xp etterpå fikk jeg bare opp feilmelding om at windowssystem32configsystem manglet?? Lite jeg fikk gjort der og da, så jeg la inn xp på nytt. Men nå får jeg ikke opp valget om å boote win server, laster bare xp direkte!! Er det noe som har en forklaring på hvorfor dette skjedde og hva jeg kan gjøre får å boote win server igjen?? Lenke til kommentar
enl Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Du har mistet valget fordi XP installasjonen overskriver boot.ini som ligger på stasjon C. Det som lønner seg å gjøre når du installerer 2k server etter at du har installert XP er å sikkerhetskopiere alle oppstartsfilene i rota av C+boot.ini. Skriv evt. booti.ini ut for å lettere legge inn linjen som starter 2k server. Etter at du har installert 2k server, kopier XP oppstartsfilene tilbake og overskriv alt. Rediger boot.ini. Lenke til kommentar
enl Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Du har mistet valget fordi XP installasjonen overskriver boot.ini som ligger på stasjon C. Det som lønner seg å gjøre når du installerer 2k server etter at du har installert XP er å sikkerhetskopiere alle oppstartsfilene i rota av C+boot.ini. Skriv evt. booti.ini ut for å lettere legge inn linjen som starter 2k server. Etter at du har installert 2k server, kopier XP oppstartsfilene tilbake og overskriv alt. Rediger boot.ini. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Så det du mener jeg skal gjøre er å ta en kopi av filen som heter "boot.ini.bacup" som jeg fant på "C:windowspss" så inst. w2k server på nytt, for deretter leggeden filen tilbake til C:windowspss så skal alt fungere eller???? Ble litt usikker her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå