nilox Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja det er ikke lett å si hva som er fakta når man prater om historie, her strides ofte de lærde også. Er hypp på å få igang denne kategorien snart jeg, håper det kommer et positivt svar snart. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er derfor drøfting og kildekritikk er ekstremt sentralt i historievitenskapen. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er derfor drøfting og kildekritikk er ekstremt sentralt i historievitenskapen. 7194602[/snapback] Tell me about it. Har en drøftingsoppgave som har frist til fredag. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Enig med de som vil ha historie kategori. Historie er noe av det mest intresante jeg bedriver Ser fram til mange diskusjoner om agincourt, jødeforfølgelsen, ww2 og ikke minst deikusjoner om eldre våpen! Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Er også for historie-kategori under samfunn. Siden det er så stor oppslutning, hvorfor ikke bare lage en slik kategori? Ser ingen negative punkter med å ha en historie-del. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg er også for en historiekategori siden det er interessant. Hvis man skal dele det opp kan man dele det opp slik: Historie før 1750 og Historie etter 1750. Dette begrunner jeg med at det er rundt 1800 tallet man regner skillet mellom eldre og nyere historie, man får endrede samfunnssun rundt 1800 tallet etc. Ved å ha skillet på 1750 får man også med syvårskrigen og man regner dessuten starten for wienerklassisismen/rokokko rundt midten av 1700 tallet. Dessuten skjer det en verdsliggjøring av kirkemakten på den tiden. Det å dele det opp etter forskjellige temaer er uheldig, det kan i så fall være underkategorier. Men uansett så holder det strengt talt med bare "Historie" i første omgang. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hva er vitsen med å dele det opp i to? En kategori som samler flest mulig folk med samme interessen er mye bedre enn å splitte det opp. Folk kan lære én ting eller to ved å se på tråder som går utenfor deres favorittalder, f.eks. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Om det opprettes en slik så blir det et forum, og det blir ikke delt opp i underseksjoner, eller deles opp, før dette viser seg å være ytterst nødvendig Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Om det opprettes en slik så blir det et forum, og det blir ikke delt opp i underseksjoner, eller deles opp, før dette viser seg å være ytterst nødvendig 7231267[/snapback] Jeg lurer nå på om det i det hele tatt vil bli opprettet en slik forum-del. Hva er det egentlig som tar så lang tid? Er det slik at alle i forumstyret blir samlet i et plenumsmøte, låst inne, og kommer med forslag som blir levert anonymt inn, og hvis ikke det er enstemmig, vil det bli en ny runde? (Drepte den _litt_) Lenke til kommentar
TSP Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Ikke glem den svarte og hvite røyken Hvor holder dere til så vi kan følge utviklingen? Og ja, jeg er like utålmodig, hvordan ser det ut for en ny kategori? Forslaget kom for halvannen måned siden. Endret 6. november 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 En kategori ser jeg ikke behovet for, men et forum derimot, som vil da havne under samfun er det mulighet for, problemet ligger i at de andre i forumstyret bruker god tid på å svare Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 VELDIG god tid! Flere uker faktisk.... Lenke til kommentar
nilox Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ja det får en si.. hva er forskjellen på en "kategori" og et "forum"? Trodde diskusjon.no var forumet jeg og "spill'" og div. var kategori.. veent litt.. ok, tror jeg skjønte den nå. Så et "forum" er disse "underkategoriene"? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Diskusjon.no = forum "Off-Topic" = Moderkategori/Hovedkategori. (kan evt. kalles ett forum) "OT-Baren" = Kategori. Dette er hvertfall slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Diskusjon.no = Diskusjons portal (domene) Off topic = Kategori OT-Baren = forum Det er hva som er korrekt tror jeg Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Personlig tror jeg det er få som deler den oppfatningen, men skulle ikke overraske meg om det er rett som du sier og at det er enda en av samfunnets misoppfatninger. Vel vel, la oss ta det på ditt språk da Det har aldri vært i vår ide at "Historie" skulle ha sin egen kategori, men ett forum under "Samfunn" som du sier. Mitt språk: ( ) Det har aldri vært i vår ide at "Historie" skulle ha sitt eget forum el. hovedkategori, men at det skulle være en kategori under hovedkategorien "Samfunn". Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Vel, du har lykkes med ditt forslag og forumet har blitt opprettet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=660440 #Saken er løst# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg