TSP Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ja, da er tiden kommet for et kategoriforslag fra min side. Jeg etterlyser nemlig en kategori hvor vi kan diskutere "Historie", historiske fakta, hva som burde blitt gjort da og da, hvorfor døde romerne ut, hva er disse ryktene om at afrikanere faktisk har holdt "hvite mennesker" som slaver, hva kunne Alexander den store gjort bedre etc. Nå er jeg mektig interessert i blant annet romertiden og middelalderen, så jeg syns det kunne vært både spennende og artig med en slik kategori. Jeg føler også at dette er en kategori som vi faktisk mangler i "Samfunn" og som vil gjøre samfunnskategorien mer "hel". Dette er mine meninger, hva er deres? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Historie vil vel omtrent alltid handle om samfunnet (ref politikk-kategorien), så jeg er nok for å endre på det ja :o) Btw JA til kjæledyrkategori! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Nå er det jo ikke alle aktuelle emner om historie som nødvendigvis ville dratt inn politikk. Dessuten føler jeg at om en "Historie"-kategori hadde blitt opprettet. Så kunne historiske politiske diskusjoner og debatter diskuteres der. Hvilken tidsramme dette i så fall skal være innenfor er jo noe vi må komme til enighet om. Men jeg kan se for meg fra omtrent 1920 og bakover. Jeg vet forøvrig ikke om det med kjæledyrkategori var ment ironisk, da jeg får inntrykk av at du kanskje syns det er mange nok kategorier, men om det er et reelt ønske får du jo lage egen tråd om det. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg synes også at en Historie-kategori kunne være passende, nå blir de jo enten postet under Off-topic/annet eller i PRS. Kan jo være greit å samle det. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg støtter opp om en kategori for historie. Har tenkt på det selv, og siden diskusjon.no skal appellere til flest mulig folk, så er det på sin plass at slike sentrale temaer kommer på plass her. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har også et sterkt ønske om historie kategori (og kjæledyrkategori). Blir dette opprettet vil jeg raske gjennom PRS delen og flytte over alle de "historiske" trådene Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Har også et sterkt ønske om historie kategori (og kjæledyrkategori). Blir dette opprettet vil jeg raske gjennom PRS delen og flytte over alle de "historiske" trådene 6965093[/snapback] Denslags liker vi Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Savner en historie kategori, vi trenger en. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Poll anyone? kanskje litt teit siden de fleste er enige da... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Støttes, historie er interessant og fortjener sin egen kategori. Er vel ikke så mye mer å si om den saken. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Støtter også forslaget om en egen kategori for Historie. Ser for meg store og interessante tråder der,så håper at dette går igjennom. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 Vel er jo fint at det er mange som er positive til dette. Det er jo helt klart kategorier som for eksempel PRS som dekker en del historie, men jeg mener altså at det skal være en "grense" for hvor "ny" diskusjonen er. En diskusjon om hitler for eksempel tror jeg at jeg heller ville hatt i en historiekategori. Men da er jo det endelige spørsmålet: Hva er forumstyrets innstilling til dette her og kunne vi i det minste få en avstemming? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Støttes veldig. Er utrolig interessert i historie og en egen kategori ville nok gjort ting til det bedre. Åpning for flere diskusjoner og temaer rundt historie. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Hva sier forumstyret til dette? Lite med tilbakemelding, syns jeg. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har luftet dette internt for flere dager siden, ikke fått noe svar enda så det diskuteres vel. Får ta en liten intern *bump*. Men jeg tror man er travelt opptatt med HW-LAN i disse dager, så litt tålmodighet må vi nok ha Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Støttes. Historie er artig Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det hadde absolutt vært morsomt å diskutere rundt romertiden, antikken og middelalderen. Jeg støtter dette forslaget. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Som historiestudent kunne jeg også tenkt meg en slik kategori, ser for meg mange interessante og lærerike tråder . Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Ja jeg er klar til å skrive en del om romertiden iallefall. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det er ikke jeg! Har akkurat levert oppgave om Keiser Augustus og er drittlei av å skrive om romertiden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg