tmolberg Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Vel tittelen sier en del. Jeg har problem med og få LCD Smartie til å vise noe på LCD Displayed mitt. Alt er koblet rett det vet jeg for den for signaler men de blir ikke tolket rett TROR jeg. PCI Kortet er av slaget Sunix 4079T (http://www.sunix.com.tw/it/en/Product_Detail.php?cate=2&class_a_id=34&sid=366) Håper på hjelp! Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 bump: noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Henviser LCD Smarte til riktig adresse for LPT porten? En annen viktig ting, LPT modus må være EPP Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 LPT porten er LPT2 er usikker på hva du mener med riktig port, jeg sjekket resourses, der sto der A000-A400 og A800 ingen av disse fungerte, MEN A400 gidde en del flimring så det betyr at den motar signaler hvertfall ^^. LPT Modus må være EPP, hvordan skifter jeg dette? Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hvis du får flimring så vil jeg tro det er riktig port-adresse. Jeg vil da tro det er LPT modus som er feil. Du skifter dette i BIOS. Som regel så trykker du DEL idet maskinen starter, så kommer du inn i BIOS. Gå da til Advanced Chipset Settings og endre parallel port settings til EPP mode. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 ok ^^ skal prøve Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Prøvde nå, var ingen forskjell. Displayet flimrer enda, har du noen flere tips? husk dette er på et eget PCI Kort som jeg har koblet det på. Det er IKKE gjort via Hovedkortet. Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Eget kort ja...tenkte ikke på det i farta jeg. Da må du evt. sjekke i driveren til kortet om det er noen instillinger der. Hvis ikke vet jeg ikke hva du skal gjøre Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 det var da synd >_< har sjekket alle innstillinger sto ikke akkurat mye der Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Du kan ikke bruke LPT porten på hovedkortet til display i stedet da? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 helst ikke fordi hvis du ser på pcen min ser du at jeg ikke vil lage hull i bakplaten, slepper jeg flere hull. Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Skjønner. Da vet jeg nesten ikke jeg...har du ingen manual på PCI kortet da? Prøv evt. å google litt og se om du kan finne ut hvordan du endrer LPT mode på kortet Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 jo mener og huske det ja, men det sto ikke mye aent i manualen enn at de solgte andre PCI kort osv, du vet; reklame >_< Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Yay, det fungerer nå, problemet var selve displayet. Nasket et fra storebror og det fungerte som gull!. Må si takk til han også ^^. Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Så bra da! Er det feil på displayet ditt eller er det feilkobling tro? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) tror displayet gikk føyken ved at jeg koblet til 12v. Uansett skylder nå broren min 150kr ^^. heldigvis fungerte kontrollerkortet jeg hadde kjøpt for 200 kr så da slapp jeg lett unna^^ p.s takker også for at du i det hele tatt prøvde og hjelpe meg:P Endret 23. september 2006 av tmolberg Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Bare hyggelig....QLT at du fant ut av det da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Drar opp denne igjen jeg. Kjører display på PCI kort med parallellkort. Har søkt meg ihjel på dette nå, og finner ikke de svarene jeg trenger. Hvordan får jeg satt porten til EPP istedet for ECP? Har prøvd ørten drivere, og alle andre tips i de trådene jeg har funnet om LCD display på parallellport.. Lenke til kommentar
imation Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 LCD Display (4 x 20) på PCI Kort med Parallel port. Har også store probs med dette displayet. Har vært innom flere forumsider hvor man kan få hjelp, men finner ikke noe som er til hjelp. Jeg bruker Vista home basic, pci-kort med parallellport(StLab). Kjører ver. 5.4.1 av lcdsmartie. ALLE divere for pci-kortet og etc. er installert riktig. Prøvde også en driver som heter "port95nt". Var også i bios for å finne noe om denne parallellporten. Har også vært innom mappen hvor driveren for pci-kortet. Min bios viser : LDT bus width -auto- Frequency -auto- HT drive strength -auto- (p) 5 (n) 4 HT receiver comp. ctrl -auto- value 9 HT PLL control High speed Hvilke verdier skaljeg eventuelt bruke ? Jeg har slått av UAC Noen skjermbilder her hvis det er til hjelp : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå