ken8 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Har kjøpt meg Asus P5B med E6300. Har kun installert skjermkort og den ekstra USB saken. Har lagt inn følgende drivere: - Intel 965 Chipset - JMicron JMB36X RAID (jeg kjører ikke raid, skal denne enables/disables i BIOS?) - Realtek RTL8111b LAN - SoundMAX - Skjermkort driver Alikevel får jeg opp feil i Device Manger. Hva har jeg glemt? Edit: SM Bus Controller forsvant med Intel 965 Chipset driveren. Endret 19. september 2006 av ken8 Lenke til kommentar
Jwp Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Har selv P5B og har installert disse driverne til hovedkortet: Chipset Intel 965 Chipset Lyd SoundMAX Nettverk Realtek RTL8111b LAN Hva er den ekstra USB saken din da? Lenke til kommentar
Woodstock Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Har kjøpt meg Asus P5B med E6300.Har kun installert skjermkort og den ekstra USB saken. Alikevel får jeg opp feil i Device Manger. Hva har jeg glemt? Edit: SM Bus Controller forsvant med Intel 965 Chipset driveren. 6895567[/snapback] Grattis... kjøpte det samme her. Hvis det er slik at du har lagt inn fersk XP... har du husket å evt. oppgradere til SP-2? Tror det muligens har noe med USB 2.0 å gjøre... Evt. høyreklikke den og velge å oppdatere driver... la så windows finne den selv på nettet. Tror det var slik jeg ble kvitt det siste gule merket hos meg. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Du må ha SP2 for at USB 2.0 skal fungere i XP. Det kan være det som er problemet. Prøv å oppdater til SP2. Mvh Erling Lenke til kommentar
krolf Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Den Unknown Device saken er ikke USB, ei hjelper det å legge inn SP2. Det er ATK0100 som er en del av hovedkortet. Driveren finner du på cd plata som følger med. Mulig du må tvinge driver innstallasjonen til å finne driveren. Eller bare innstaller Asus PC Probe, da blir fila automatisk lagt inn. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Den Unknown Device saken er ikke USB, ei hjelper det å legge inn SP2.Det er ATK0100 som er en del av hovedkortet. Driveren finner du på cd plata som følger med. Mulig du må tvinge driver innstallasjonen til å finne driveren. Eller bare innstaller Asus PC Probe, da blir fila automatisk lagt inn. Tror du kan være inne på noe, for jeg har slipstreamet SP2 inn på winxp disken jeg la inn. Så SP2 skal ikke være problemet. Har også prøvd å la winxp koble seg til nettet for å finne ut hvilken driver den trenger, men finner aldri noe. Vet du hva ATK0100 gjør? Fant ACPI driver for ATK0110 virtual device på siden til Asus under Utilities og latest. Får gi denne et forsøk da Asus PC Probe og Asus Update hva er forskjell? Er Update kun for BIOS oppdateringene? Endret 19. september 2006 av ken8 Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Asus pc probe er vell et program der man ser hvordan det står til de forskjellige komponentene som fks temp på cpu osv. Asus update derimot oppdaterer vell driverne. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Lastet ned ACPI driver for ATK fra ASUS. Aner ikke hva denne komponenten styrer, men når jeg kjørte AsAcpiIns.exe fila som lå i zip fila ble alt i orden i Device Manager! Takk alle sammen for hjelpen!! Lenke til kommentar
krolf Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 ACPI driveren er til ATK0100 enheten som du opplever som unknown device. Asus PC Probe er et program som så installerer denne, er ikke verre enn det. Du kan også bruke hvilken som helst av de nyere ACPI driverene. Selv A8N32 DeLuxe hovedkortet benytter den samme driveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå