IcedInsanity Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Fant ut at den jobben eg har nå ikke passer...eg mistrives..har vert der i to uker..har ikke skrevet kontrakt el noe..men han sa at det var tre mnd "prøvetid"med 14 dagers oppsigelsestid viss eg fant ut at eg ville noe annet..men vi ingikk aldri noen avtale med håndtrykk eller penn..kan eg nå slutte på dagen? For eg orker rett å slett ikke å måtte gå ut oppsigelsestiden... Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Fant ut at den jobben eg har nå ikke passer...eg mistrives..har vert der i to uker..har ikke skrevet kontrakt el noe..men han sa at det var tre mnd "prøvetid"med 14 dagers oppsigelsestid viss eg fant ut at eg ville noe annet..men vi ingikk aldri noen avtale med håndtrykk eller penn..kan eg nå slutte på dagen? For eg orker rett å slett ikke å måtte gå ut oppsigelsestiden... 6895466[/snapback] Hvis dere har en muntlig avtale om at det er fjorten dagers oppsigelsestid, så må du nok holde deg til det. Det at du ikke har skrevet under på noe eller tatt noen i hånda, har ingenting å si. Avtalen kan være gyldig likevel. Litt kjedelig for folk uten armer dersom det var sånn. Det kan hende at en arbeidsavtale må være skriftlig, uten at jeg er helt sikker. Det lureste du kan gjøre er å snakke med sjefen i første omgang. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Uff Det var da som pokker.... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Derfor man må ta et lite møte med seg selv før man takker ja til en ny jobb Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det kan hende at en arbeidsavtale må være skriftlig, uten at jeg er helt sikker. Det "kan hende" ja, jfr arbeidsmiljøloven §14-5. Forøvrig - om man går på dagen, hva skal de gjøre med det? Mulig de vil holde igjen lønn/feriepenger. Det lureste du kan gjøre er å snakke med sjefen i første omgang. 6895683[/snapback] Antakeligvis. De er vel neppe interessert i å ha en person der som overhodet ikke er interessert i å gjøre en god jobb. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 jah..men lønna driter eg i for å si det sånn....eg vil heller slutte NÅ enn om fjorten dager å så få lønn... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hva er det som er så ille med den jobben egentlig? 14 dager klarer du vel Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 joda..eg gjør vel egentlig det.... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 joda..eg gjør vel egentlig det.... 6922568[/snapback] Hva jobber du som da? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 nå har det ordnet seg med sjefen...eg slapp å gå 14 dager oppsigelsestid og kan nå slenge meg på den etterlengtede bilmekaniker jobben...takk for alle svar her Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hadde uansett vert feigt og bryti noe man har gått med på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå