phnx85 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Batteriet i min Dell Inspiron 8600 har passet 2 år nå og leverer ikke fullt så lang levetid som det gjorde før. Før kunne jeg bruke maskinen i kanskje 2 1/2-3 timer. Nå kutter den etter 1 1/2-2 timer. Det rare er at i det ene øyeblikket sier Windows at jeg har 40% kapasitet igjen og i neste øyeblikk får jeg beskjed om å lagre dokumenter for nå er det tomt. Finnes det noe man kan gjøre for å forlenge levetiden igjen? F.eks tømme det helt og lade fullt x antall ganger? Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 batterier blir dårligere med tiden, bare noe du må akseptere tror jeg. å lade det ut og opp igjen har liten/ingen effekt på moderne batterier såvidt meg bekjent Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Er batteriet ditt 2 år gammel er du heldig om du klarer å skvise to timer ut av det. Og det er ikke unormalt at det oppfører seg slik at windows sliter med å vise riktig kapasitet. Vil anbefale å kjøpe nytt om du trenger mer levetid enn det det kan levere nå. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 I utgangspunktet klarer jeg meg med kapasiteten som er nå, den står som regel tilkoblet strøm uansett. Men likte ikke det at maskinen kan si 40% batteri igjen for så å kutte helt pga tomt for strøm. Blir ikke å kjøpe nytt batteri, skal heller kjøpe ny laptop når X60 Tablet kommer Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 har du Notebook Hardware Control? det kan vanligvis angi batterikapasiteten mer nøyaktig enn windows selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå