Gå til innhold

Tele 2 - samme pris

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en stund siden Tele2 Bedrift på SIBA. Et av motivene for å bytte til Tele2 var at de har gunstige betingelser (samme pris) til og i Sverige. Det som SIBA ikke sa noe om, og som egentlig ikke fremgår spesielt godt på Tele2 sine nettsider, er at alle som befinner seg i Sverige med en Tele2-telefon, kun får tilgang til Comviq sitt nett, naturlig nok i og med at Comviq eies av Tele2. Problemet er at Comviq jo har vesentlig dårligere dekning enn f.eks Telia. Vi er mye i Sverige og opplevde akkurat dette! Ringte Tele2 og sa at dette syntes jeg SIBA burde opplyse om, og at det burde fremgå av reklamen for dette produktet. Til svar fikk jeg at grunnen til "samme pris"-systemet, var akkurat at Comviq har dårlig dekning i Sverige.

Så hvis du ferdes mye i Sverige og av den grunn vurderer Tele2, så er det grunn til å ta hensyn til dette. Andre som har erfaringer med Comviq sin dekning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ville vel nesten være for godt til å være sant at man kunne få såvidt godte betingelser til utlandet, uten en bakdel... Hadde vi vært klar over dette, ville vi nok ikke valgt Tele2. Nå sier de at samme pris systemet varer ut 2007, men skulle de i tillegg øke prisen, så er ikke jeg Tele2-kunde lenger..

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke at dette tilbudet gjelder fordi Comviq har dårlig dekning, men heller at dette er ett tilbud Tele2 bruker til å få bedre feste i det Norske mobilmarkedet. Nå er det slik at Telenor også har skaffet seg egen operatør, så det er vel muligens bare ett tidsspørsmål får de da bare bruker Vodafones nett. www.telenor.se. Desverre har ikke Svenskene hatt samme krav til utbygging som i Norge, men er du i sør fungerer Comviq godt, er du i Nord så er det temmelig tynt.

//Hit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...