Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Passive mode" med Microsoft sin FTP-klient


Anbefalte innlegg

Jeg forsøker å laste opp filer i passive mode via Microsoft sin innebygde FTP-klient. Det virker ikke som om denne har støtte for det, kun active mode. Jeg vet at de fleste andre FTP-klienter med GUI støtter dette, men kravet er å bruke den tekstbaserte klienten (CLI)

 

Finnes det noen patcher eller oppdateringer fra versjon WIN XP v. 5.1.2600 som forbigår dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv :

 

C:\>ftp 192.168.x.xxx

Connected to 192.168.x.xxx.

220 Hello !

User (192.168.x.xxx):(none)): xxxxxxx

331 Password required for xxxxxx

Password:

230 User xxxxxx logged in

ftp> literal pasv

227 Entering passive mode (192,168,x,xxx,14,136)

ftp>

6896195[/snapback]

 

Microsoft sin FTP-klient synes ikke å ha støtte for passive mode FTP. Teorien underbygges også ved reelle opplastningsforsøk mot forskjellige servere.

 

open ftp.xxxx.com

user

password

quote

pasv

cd files/backup/

lcd "C:\backup"

mput "C:\backup\backup_.bkf"

y

bye

 

Feilmelding "421 Failed to create ActiveFTP Data Connection." kommer etter godkjenning "227 Entering Passive Mode (66,220x,xx,xx,xxx)."

Lenke til kommentar
Microsoft sin FTP-klient synes ikke å ha støtte for passive mode FTP. Teorien underbygges også ved reelle opplastningsforsøk mot forskjellige servere.

6898317[/snapback]

Jeg tror du har rett i det, ergret meg over det selv da jeg har måttet bruke den i windows. Har du muligheten, så legg inn ncftp.
Lenke til kommentar

Jeg tror du har rett i det, ergret meg over det selv da jeg har måttet bruke den i windows. Har du muligheten, så legg inn ncftp.

 

Det jeg ønsker er å igangsette en scheduled job som laster opp en backup-fil via FTP én gang i døgnet. Jeg vet ikke om noen andre enn den tekstbaserte FTP-klienten som tar å kjører slike skript kommandoer. (C:\WINDOWS\system32\ftp.exe -s:C:\backup\backup_script.txt)

 

Noen forslag til andre måter dette kan gjøres på?

Lenke til kommentar
Takk for tipset. Jeg forsøkte å laste opp men får fortsatt feil (se bilde-dump)

6901359[/snapback]

 

Tja hos meg funger passive utmerket. Har satt opp ruteren min (DLink trådløs gamer sak) til å godta FTP som en "Special Applications", kan hende det derfor fungerer utmerket.

Men du har andre options da:

 

-natact:ip to use ip as our IP address in "Client NAT" mode - active

-natpasv to ignore IP in PASV reply in "Client NAT" mode - passive

 

Prøv først med -natpasv til å ignorere f.eks 192.x.x.x adresser mot pasv. Hvis ikke den fungerer bruker du natpasv og natact der ipen er din public ip. Får du fortsatt feil tar du flashfxp ol å prøver, feiler også den må du kikke på ruteren din.

 

Edit: Det er ingen programmer som er preinstallert i XP som kan utføre det du ønsker. ftps.exe er det enkleste. Men hvis du skal f.eks distrubiere noe utover flere maskiner kan du lage et installscript som kobler til en ftp å henter ned ftps.exe fra en ftp uten pasv :)

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...