el_torro Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg forsøker å laste opp filer i passive mode via Microsoft sin innebygde FTP-klient. Det virker ikke som om denne har støtte for det, kun active mode. Jeg vet at de fleste andre FTP-klienter med GUI støtter dette, men kravet er å bruke den tekstbaserte klienten (CLI) Finnes det noen patcher eller oppdateringer fra versjon WIN XP v. 5.1.2600 som forbigår dette problemet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Joda det er mulig det . Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Joda det er mulig det . 6895121[/snapback] Takk for svar, men dette henviser til passive mode i klienten i Internet Explorer. Jeg skal bruke den tekstbaserte klienten (CLI) som ligger her start->run->ftp Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Prøv : C:\>ftp 192.168.x.xxx Connected to 192.168.x.xxx. 220 Hello ! User (192.168.x.xxx):(none)): xxxxxxx 331 Password required for xxxxxx Password: 230 User xxxxxx logged in ftp> literal pasv 227 Entering passive mode (192,168,x,xxx,14,136) ftp> Endret 19. september 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Prøv : C:\>ftp 192.168.x.xxx Connected to 192.168.x.xxx. 220 Hello ! User (192.168.x.xxx):(none)): xxxxxxx 331 Password required for xxxxxx Password: 230 User xxxxxx logged in ftp> literal pasv 227 Entering passive mode (192,168,x,xxx,14,136) ftp> 6896195[/snapback] Microsoft sin FTP-klient synes ikke å ha støtte for passive mode FTP. Teorien underbygges også ved reelle opplastningsforsøk mot forskjellige servere. open ftp.xxxx.com user password quote pasv cd files/backup/ lcd "C:\backup" mput "C:\backup\backup_.bkf" y bye Feilmelding "421 Failed to create ActiveFTP Data Connection." kommer etter godkjenning "227 Entering Passive Mode (66,220x,xx,xx,xxx)." Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Microsoft sin FTP-klient synes ikke å ha støtte for passive mode FTP. Teorien underbygges også ved reelle opplastningsforsøk mot forskjellige servere. 6898317[/snapback] Jeg tror du har rett i det, ergret meg over det selv da jeg har måttet bruke den i windows. Har du muligheten, så legg inn ncftp. Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Jeg tror du har rett i det, ergret meg over det selv da jeg har måttet bruke den i windows. Har du muligheten, så legg inn ncftp. Det jeg ønsker er å igangsette en scheduled job som laster opp en backup-fil via FTP én gang i døgnet. Jeg vet ikke om noen andre enn den tekstbaserte FTP-klienten som tar å kjører slike skript kommandoer. (C:\WINDOWS\system32\ftp.exe -s:C:\backup\backup_script.txt) Noen forslag til andre måter dette kan gjøres på? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 el_torro: Sjekk denne: http://demos.stdnet.com/moveitfreely/ For passive har du med parameteren -a Her legger du inn alle kommandoene du vil at programmet skal kjøre ved -s parameteren. Deretter setter du opp en scheduled job på den. Bruker den hver natt på en jobb, funker som bare det! Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Takk for tipset. Jeg forsøkte å laste opp men får fortsatt feil (se bilde-dump) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal bruke en ren cmd basert ftp klient . Bruker selv "Ipswitch WS FTP pro" , alt kan automatiseres , scheduleren er en front for MS sceduler og man kan synke lokale/remote folders lett som en plett schedulert på vilken måte man vil. Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Skjønner ikke hvorfor du absolutt skal bruke en ren cmd basert ftp klient . 6901987[/snapback] Kravet er at det ikke skal installeres 3-parts applikasjoner eller mellomvare. Alterinativt kan det brukes annen programvare preinstallert i XP som kan gjøre samme jobben... Noen forslag? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hvorfor kan du ikke bruke 3'de parts programvere da . xp's native ftp kan ikke pasv , du kan ikke bruke IE (har ikke kommando linje støtte) . Så eneste valget du står igjen med på en windows pc som skal sende en fil med pasv mode er da 3'de parts programvare , ingenting som kan endre det . Lenke til kommentar
Largie Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Takk for tipset. Jeg forsøkte å laste opp men får fortsatt feil (se bilde-dump) 6901359[/snapback] Tja hos meg funger passive utmerket. Har satt opp ruteren min (DLink trådløs gamer sak) til å godta FTP som en "Special Applications", kan hende det derfor fungerer utmerket. Men du har andre options da: -natact:ip to use ip as our IP address in "Client NAT" mode - active -natpasv to ignore IP in PASV reply in "Client NAT" mode - passive Prøv først med -natpasv til å ignorere f.eks 192.x.x.x adresser mot pasv. Hvis ikke den fungerer bruker du natpasv og natact der ipen er din public ip. Får du fortsatt feil tar du flashfxp ol å prøver, feiler også den må du kikke på ruteren din. Edit: Det er ingen programmer som er preinstallert i XP som kan utføre det du ønsker. ftps.exe er det enkleste. Men hvis du skal f.eks distrubiere noe utover flere maskiner kan du lage et installscript som kobler til en ftp å henter ned ftps.exe fra en ftp uten pasv Endret 20. september 2006 av Largie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå