smurfine Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Går det an å skjule en webside slik at den ikke synes i søkemotorene? Har en webside jeg kun vil at de jeg lar få lov til skal få se på. Den ligger på google, men vil ha den bort. Må jeg inn med brukernavn og passord? Er ikke det litt komplisert? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) lag en fil kalt robot.txt og legg i root-folder på serveren. Husker ikke selv hva du skal skrive i robot.txt, men det er jeg 1000promille sikker på at google hjelper deg med Eventuelt kan du legge inn en kode på de siden det gjelder, samme som over - jeg husker ikke koden EDIT: ved å gjøre det over, kan du ikke hindre folk i å taste inn korrekt url til siden manuelt. Ønsker du 120% kontroll over hvem som er på siden, må du nok ty til passord og slikt. Kan f.eks. løses ved hjelp av server-språk (php, asp, .net m.m.) eller filen .htaccess samt htpswrd. (tror det ble noen leifer i filnavnene) Endret 19. september 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå