Gå til innhold

forskjell på core duo og core 2 duo

Thyrfing

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpte om laptop om ikke så lenge så kom jeg over disse to.

Intel® Core™ Duo T2600 (2.16GHz) with NVIDIA Quadro NVS 120M 512MB

Intel® Core™ 2 Duo T7200 (2.00 GHz) with NVIDIA Quadro NVS 120M 512MB

Hvilken av de to er best, skal bruke programmer som autocad etc.

core2duoen er billigere enn core duo og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, skal kjøpte om laptop om ikke så lenge så kom jeg over disse to.

Intel® Core™ Duo T2600 (2.16GHz) with NVIDIA Quadro NVS 120M 512MB

Intel® Core™ 2 Duo T7200 (2.00 GHz) with NVIDIA Quadro NVS 120M 512MB

Hvilken av de to er best, skal bruke programmer som autocad etc.

core2duoen er billigere enn core duo og.

6894709[/snapback]

Hei,

Du ser på Dell D820 kanskje? De to nevnte prosessorene vil yte ganske likt, med Core 2 litt foran på enkelte tester. Men Core 2 prosessoren vil bruke mindre strøm. Sjekk ut Anandtechs review av forskjellene.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2808

Vil kanskje anbefale deg å unngå NVS 120M. Selv måtte jeg kjøpe Dell precision M65 med tilsvarende Quadro kort- kjipt. Førstevalget var T60 med et X1600 kort. Evt en Asus.

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Core 2 Duo er den nye typen CPU fra Intel (som er en videreutvikling av P3), som er vesentlig bedre enn Core Duo (som er en P4)

Litt feil der, ja. Core Duo er i essens en videreutvikling av P3, ikke P4. Core 2 Duo er rett og slett en videreutvikling av Core Duo.

Lenke til kommentar
Core 2 Duo er den nye typen CPU fra Intel (som er en videreutvikling av P3), som er vesentlig bedre enn Core Duo (som er en P4)

C2D gir mye bedre ytelse enn hva CD gjør, så kjøp den med C2D.

Fryktelig mye teknisk som jeg ikke skal begi meg inn på..

6894856[/snapback]

Den gir ikke mye bedre ytelse, med mindre du kaller fra 0-20% bedre MYE bedre? Den største fordelen er 64-bits støtte.

Lenke til kommentar

Hei,

Du ser på Dell D820 kanskje? De to nevnte prosessorene vil yte ganske likt, med Core 2 litt foran på enkelte tester. Men Core 2 prosessoren vil bruke mindre strøm. Sjekk ut Anandtechs review av forskjellene.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2808

Vil kanskje anbefale deg å unngå NVS 120M. Selv måtte jeg kjøpe Dell precision M65 med tilsvarende Quadro kort- kjipt. Førstevalget var T60 med et X1600 kort. Evt en Asus.

CoolDuckie

6895133[/snapback]

Ja jeg ser på en Dell D820 jeg vet at NVS 120M ikke er noe bra akkuratt, men jeg driver å utdanner meg til teknisk tegner, og skal tegne i autocad på den, så har fattern snakket med de på jobben og de anbefalte denne med Quadro kort, skal ikke spille noe serlig så skal nok gå bra. Men da er det klare valget core 2 duo iallefall vis den bruker mindre strømm også. Takker for alle svar også.

ps: jeg tror ikke jeg fikk til quote greiene :S

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar
]

Ja jeg ser på en Dell D820 jeg vet at NVS 120M ikke er noe bra akkuratt, men jeg driver å utdanner meg til teknisk tegner, og skal tegne i autocad på den, så har fattern snakket med de på jobben og de anbefalte denne med Quadro kort, skal ikke spille noe serlig så skal nok gå bra. Men da er det klare valget core 2 duo iallefall vis den bruker mindre strømm også. Takker for alle svar også.

ps: jeg tror ikke jeg fikk til quote greiene :S

6897405[/snapback]

Da bør du nok heller kjøpe Dell Precision M65. Det er samme maskin som D820, men med "ekte" sertifisert Quadro kort. Ganske lik ytelse dog...

CoolDuckie

Lenke til kommentar

Viss den skal brukes til spill ja.... ikke til kraftigere 3d modulering, arkitekt jobber osv..

6898757[/snapback]

Sant- eller ville jeg jo valgt en av de to kraftigere Quadro-løsningene. Precision M90 har en ok løsning, men det er jo en diger pc med 17 tommers skjerm. Uaktuelt for meg.

CD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...