Dannylook Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Jeg har plugget i nettverkskabelen fra routeren til pcen, det lyser grønt. Men jeg er fortsatt ikke på nett, hva er problemet, jeg skjønner ingen ting? Takker for alle svar Endret 19. september 2006 av Dannylook Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 1. Får du IP fra ruteren? (DHCP aktivert i ruteren?) 2. Er ruteren koblet til internett? Lenke til kommentar
Dannylook Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Routeren er koblet til internett, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke får IP fra routeren... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Har linjen fungert før eller er dette noe som har skjed plutselig? Hvem leverer linja og hvilken ruter har du? Lenke til kommentar
Dannylook Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Jeg har akkuratt bygd pc og har innstallert xp når jeg skal koble meg til nettet skjer det ingenting. Det er Tele 2 som leverer linja. Routeren er en topcom modell. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ok, fungerte det før da, eller er linjen ny også? Lenke til kommentar
Dannylook Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Linjen fungerer på søstera mi sin bærebare, det er derfor jeg ikke har peiling på hva som skjer. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ok, har du instalert driverne for HK, evt. nettverkskortet? Lenke til kommentar
Dannylook Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Jeg prøvde å innstallere hovedkortet men da kommer det en melding som står: Setup does not support your operating system. setup supports windows 98se, millenium, 2000, og xp. Jeg ville bare si at jeg har x64 opperativ system, kanskje driverne ikke støtter dette opperativ systemet? Dette er hovedkortet mitt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320229 Endret 19. september 2006 av Dannylook Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Da er jeg nesten sikker på at det er driverne til HK og LAN som du ikke har på plass, og at det er årsaken til at du ikke kommer deg på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå