Gå til innhold

Veldig mørke bilder i videoavspilling

Gjest Slettet+98128394

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+98128394

Når jeg skal spille av video på maskinen min er bildene blitt veldig mørke + litt oransje/brunaktig. Alt annet i windows og i spill fungerer som det skal. Kan det ha noe med at jeg installarte den nyeste driveren fra Nvidia nylig?

Skjermkort: XFX 7900GT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98128394
Dette kan du stille på i skjermkortdriverne dine, for eksempel kan jeg stille på dette under avansert i mine NVidia-drivere, kontrast, gamma, lysstyrke osv, under Video overlay.

6897983[/snapback]

Har vært i Nvvidia innstillingsvindu og satt lysstyrken høyre på video. Det som skjer da er at når jeg åpner en fil i vlc så er det først mørkt så blir det lyst etter 2-3 sekunder. Det er greit nok, men problemet er at det skjer ikke hver gang. Ofte må jeg starte fila på nytt en 4-5 ganger før den finner ut at den skal gjøre videoen lysere.

I power dvd er det alltid mørkt, unntatt hvis jeg har Nvidias videoinnstillingsvindu oppe samtidig som jeg spiller av dvd. Da blir det plutselig videoen lys. Merkelig. Kjedelig å måtte inn i videoinnstillingene hver gang jeg skal se en film.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg prøver å bumpe denne for å høre om du fant nå løsning på problemet, KeyTown.

Jeg har akkurat samme problemet som kom etter install av siste driver (91.47). Jeg har også prøvd alt av innstillinge både i skjermkortdrivere og spiller. Hvis jeg legger inn den gamle drivere er problemet borte. 7800GT.

Jeg bruker derfor 91.31, er dette nest siste driver?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394

Eneste løsningen jeg har er å gå tilbake til den forrige driveren. Ikke noe annet som funker optimalt i hvert fall. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...