Gjest Slettet+98128394 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Når jeg skal spille av video på maskinen min er bildene blitt veldig mørke + litt oransje/brunaktig. Alt annet i windows og i spill fungerer som det skal. Kan det ha noe med at jeg installarte den nyeste driveren fra Nvidia nylig? Skjermkort: XFX 7900GT Lenke til kommentar
Changis Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 hvilken spiller bruker du? de fleste spillerene (f.eks. win. mediaplayer) kan du stille inn brightness/contrast/hue. har du proevd aa gaa tilbake til den forrige driveren? blir det bedre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Har prøvd vlc, media player og power dvd player med samme resultat. Nei jeg har ikke prøvd å gå tilbake til den gamledriveren. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Funka filmer fint med den gamle driveren? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 ellers kan du proeve aa laste ned klite codec pack, med mediaplayer classic Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Dette kan du stille på i skjermkortdriverne dine, for eksempel kan jeg stille på dette under avansert i mine NVidia-drivere, kontrast, gamma, lysstyrke osv, under Video overlay. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Dette kan du stille på i skjermkortdriverne dine, for eksempel kan jeg stille på dette under avansert i mine NVidia-drivere, kontrast, gamma, lysstyrke osv, under Video overlay. 6897983[/snapback] Har vært i Nvvidia innstillingsvindu og satt lysstyrken høyre på video. Det som skjer da er at når jeg åpner en fil i vlc så er det først mørkt så blir det lyst etter 2-3 sekunder. Det er greit nok, men problemet er at det skjer ikke hver gang. Ofte må jeg starte fila på nytt en 4-5 ganger før den finner ut at den skal gjøre videoen lysere. I power dvd er det alltid mørkt, unntatt hvis jeg har Nvidias videoinnstillingsvindu oppe samtidig som jeg spiller av dvd. Da blir det plutselig videoen lys. Merkelig. Kjedelig å måtte inn i videoinnstillingene hver gang jeg skal se en film. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 proev aa stille inn gamma/lysstyrke/kontrast i instillingene til powerdvd. proev oxo Klite Codec med mediaplayer classic. last ned standard versjonen.. Lenke til kommentar
Enviro Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg prøver å bumpe denne for å høre om du fant nå løsning på problemet, KeyTown. Jeg har akkurat samme problemet som kom etter install av siste driver (91.47). Jeg har også prøvd alt av innstillinge både i skjermkortdrivere og spiller. Hvis jeg legger inn den gamle drivere er problemet borte. 7800GT. Jeg bruker derfor 91.31, er dette nest siste driver? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Eneste løsningen jeg har er å gå tilbake til den forrige driveren. Ikke noe annet som funker optimalt i hvert fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå