rascl Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, Problemet mitt er vel at jeg ikke finner en codec som funker til avspilling av film. Alle jeg har prøvd blir bare filmen svart/hvitt. Eneste som funker er å spille av DivXfilmer i DivXavspilleren og gamle(!) wmv filmer. Når jeg prøver å åpne en "ny" wmvfilm spør windows media player etter codec, men finner ingen. Har prøvd: K-Lite codecpack, divxbundle, ace codecpack, vlc, nimo codecpack osvosvosv. Brukte vlc før jeg formaterte, fungerte helt fint da, men etter formateringa har faktisk ingen codecs funket. Blir så frustrert. Så fikk jeg vite av en fyr på et forum at jeg måtte rense registeret for gamle codecs etc, men vedkommende logget av før jeg fikk spurt om hvordan man gjør det. Så spørsmålet mitt blir; Hvordan renser man opp registeret for gamle codecs, evt ting som ødelegger vidoevisningen? Takker for svar:) Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei,Problemet mitt er vel at jeg ikke finner en codec som funker til avspilling av film. Alle jeg har prøvd blir bare filmen svart/hvitt. Eneste som funker er å spille av DivXfilmer i DivXavspilleren og gamle(!) wmv filmer. Når jeg prøver å åpne en "ny" wmvfilm spør windows media player etter codec, men finner ingen. Har prøvd: K-Lite codecpack, divxbundle, ace codecpack, vlc, nimo codecpack osvosvosv. Brukte vlc før jeg formaterte, fungerte helt fint da, men etter formateringa har faktisk ingen codecs funket. Blir så frustrert. Så fikk jeg vite av en fyr på et forum at jeg måtte rense registeret for gamle codecs etc, men vedkommende logget av før jeg fikk spurt om hvordan man gjør det. Så spørsmålet mitt blir; Hvordan renser man opp registeret for gamle codecs, evt ting som ødelegger vidoevisningen? Takker for svar:) 6894486[/snapback] Eh..har du formatert og lagt inn win. på nytt? Lenke til kommentar
rascl Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 (endret) jaaa.., det har jeg gjort. hvordan det? Endret 19. september 2006 av rascl Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 jaaa.., det har jeg gjort. hvordan det? 6894617[/snapback] Skulle tro at du også da hadde fjernet alle codeksene når du formatet hardisken.. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 IKKE installer codec-packs. De vil bare lage mer konflikter enn nytte. VLC og/ eller Media Player Classic med ffdshow codec er bedre. Det vil spille av det aller meste. Skulle tro at det meste blir slettet når du formaterer ja...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå